גרמן: לא נפרק את הדסה

(0)
לדרג

בוועידה של ההסתדרות הרפואית אמרה שרת הבריאות כי הממשלה מחויבת לבית החולים: "בכוונתנו להשקיע מאות מיליונים ולהבטיח שהדסה תפעל לדורות"

מאת: מערכת zap doctors

ממשלת ישראל מחויבת לפתרון המשבר בהדסה, כך לדברי שרת הבריאות, יעל גרמן היום (ג') בוועידת הר"י (ההסתדרות הרפואית).

"ממשלת ישראל, משרד האוצר והבריאות מחויבים להדסה, מחויבים לבית החולים, מפני שיש בו 800 מיטות שמשרתות למעלה מ-800 אלף תושבי ירושלים והסביבה. מחויבים כי גם בתי החולים שנמצאים כביכול בבעלות פרטית נותנים שירות לציבור, ומדינת ישראל לא יכולה לעמוד מנגד.

"בכוונתנו להשקיע מאות מיליונים בפתרון בעיית הדסה. עם זאת ברור שמאות המיליונים שיושקעו בהדסה לא יושקעו במערכת הציבורית שרעבה לתקציבים, ולכן צריך יהיה להעבירם בשכל ולהבטיח שהדסה תפעל לא למס שיניים, אלא לדורות. להבטיח שההסכם יאפשר קיום בר קיימא לבית החולים. אין בכוונתנו לא להלאים ובטח שלא לפרק את הדסה. אני סבורה שפירוק היא סכנה, אני סבורה שהלאמה לא ריאלית. לא יודעת מאיפה השמועות האלה, אבל אני גם בטוחה שצריך להבטיח שהמשבר לא יחזור. זו הסיבה שהמשא ומתן איטי וההתקדמות לא מהירה. יש לכם התחייבות מלאה של הממשלה לפתור את המשבר, ואני בטוחה שנדע ונצליח לפתור את המשבר".

בתוך כך, התייחסה גרמן בדיון מיוחדבמליאת הכנסת, להתפתחויות הצפויות במשא ומתן: "צריך למצוא פתרונות, עם זאת, אני חייבת לומר שאנחנו בהליך משפטי של הקפאת הליכים. אם בסופו של דבר בהליך כזה לא נגיע להסכמה עלול לקרות מצב שבית המשפט יורה על פירוק בית החולים. הפתרון כרגע הוא להמשיך במשא ומתן למצות אותו עד תום. לנסות להגיע ליעדים, שהצגנו בתוכנית ההבראה, ולבוא לבית המשפט עם פתרון שכולל גם את מתן האחריות והסמכות. ביום ראשון הקרוב אנו מופיעים בפני בית המשפט בתקווה שיהיה פתרון מוסכם, אם לא עד 8 במאי, בית המשפט כנראה יקבל החלטות".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום