רוצים לאכול בריא? דאגו לנגישות

(0)
לדרג

גם כמדובר על אורח חיים בריא, העצלנות משתלמת: כך לפי מחקר שהוכיח שאנשים יטו לנשנש יותר פלחי תפוחים מפופקורן, רק בהתאם למרחק שלהם מהקערה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עוד בנושא: שומן, שומנים בדם

נדוש אבל נכון: ממחקר חדש עולה כי נגישות למוצרי מזון דלי קלוריות מגדילה את הסיכוי לבחור במאכלים אלו לעתים קרובות יותר. לפי הפרסום בכתב העת Appetite, ניתן לנצל את העצלנית הטבעית לשיפור הרגלי האכילה, מכיוון שאנשים יאכלו יותר חתיכות תפוח מאשר פופקורן עם חמאה, רק מכיוון שהתפוחים מצויים במרחק קרוב יותר.

במחקר הנוכחי השתתפו 56 גברים ונשים בריאים, בני 19 בממוצע. 20 משתתפים היו בעלי משקל תקין, 21 סבלו מעודף משקל ו-15 מהשמנת יתר. כל משתתף ישב בנפרד ליד שולחן במטבח עם קערת חתיכות תפוח וקערת פופקורן; קערה אחת הייתה במרחק נגיעה והשנייה הייתה במרחק כפול. בשליש מהמקרים קערת התפוחים הייתה קרובה יותר, בשליש אחר קערת הפופקורן הייתה קרובה ובאחרים שתי הקערות היו במרחק דומה מהנבדק.

החוקרים אמרו כי עליהם לצאת מהחדר למספר דקות להביא את השאלונים וכי המשתתפים יכולים לאכול בזמן היעדרותם. לאחר שש דקות, החוקרים שבו לחדר, תיעדו את כמות התפוחים והפופקורן שנאכלו, וביקשו מהמשתתפים לדרג כל מזון בציון בין 1 ל-5, כאשר 5 מעיד כי אהבו מאוד את המאכל.

בסיכומו של דבר, המשתתפים נטו אמנם להעדיף פופקורן, אך אלו שישבו קרוב יותר לתפוחים, אכלו בממוצע 40 גרם יותר של תפוחים, בעוד שאלו שהיו קרובים יותר לפופקורן אכלו רק 6 גרם של תפוחי עץ. קבוצת הביקורת אכלה כ-30 גרם של תפוחים. נמצא כי המשתתפים הקרובים ביותר לתפוחים אכלו את הכמות הקטנה ביותר של פופקורן כ-20 גרם, זאת בהשוואה ל-7 גרמים בלבד אצל מי שישבו הכי קרוב לקערת הפופקורן ו-9 גרמים בקבוצת הביקורת.

המסר הוא כי ניתן להכין את הסביבה כך שהמבוגרים והילדים המתגוררים בבית יוכלו לגשת בקלות רבה יותר למזון בריא. הרעיון הוא אוסף של שינויים קטנים, שיחדיו יביאו לשיפור הרגלי התזונה.

בואו לדבר על זה בפורום דיאטה, תזונה והשמנה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום