95% מתושבי ישראל מחוסנים

(0)
לדרג

דו"ח משרד הבריאות: שיעור ההתחסנות בישראל הוא בין המובילים בעולם. בזכות החיסונים נרשמה ירידה דרמטית בתחלואה בדלקת קרום המוח ובשלשולים מנגיף הרוטה

מאת: מערכת zap doctors

לקראת שבוע החיסונים הבינלאומי שיצוין בעוד כשבועיים, מפרסם משרד הבריאות כי שיעור קבלת חיסוני השגרה של גיל הילדות בישראל הוא מהגבוהים בעולם ועומד על כ-95% התחסנות באוכלוסייה, ותוכנית החיסונים בישראל מהמקיפות בעולם.

השימוש בחיסונים הביא לירידה משמעותית בשכיחותן של המחלות השונות. כך למשל, מאז 1994, שנה שבה החל ה תכנית החיסון נגד דלקת קרום המוח מהימופילוס אינפלואנזה b, הפכה המחלה נדירה ביותר והתחלואה עומדת על מספר מקרים בודדים בשנת 2013 לכל 100 אלף איש. זאת לעומת כ-110 מקרים לכל 100 אלף איש בשיא התפרצות המחלה בין השנים 1986-1992.

החיסון נגד פנוימוקוקיים (פרבנר) שנכנס לסל חיסוני השגרה, מגן נגד מרבית הזנים של חיידקי הפנוימוקוקים הגורמים לדלקת קרום המוח ולאלח דם בילדים. השימוש בו, שהחל ב-2009 הפחית מאוד את התחלואה במחלות קשות אלו לכעשרה מקרים בשנת 2013 לכל 100 אלף איש, לעומת שיא התפרצות המחלה ב-2006 בה חלו 65 ילדים לכל 100 אלף איש.

גם החיסון נגד שלשולים הנגרמים על ידי נגיף הרוטה שהחל ב-2010 הביא לירידה בשיעור הילדים המאושפזים והמגיעים לחדר מיון בגלל מחלה.

מחלות ילדים שכמעט נכחדו בישראל הן: אדמת (אין תחלואה מאז 1992), חצבת (אין תחלואה מ-1993); שיתוק ילדים (לא אובחן אף מקרה משנת 1978 (כאשר החלו לחסן נגד המחלה ב-1957); בשעלת חלה ירידה דרמטית בתחלואה כבר משנות ה-60 תודות לחיסון שהחלו לתת בשנת 1957. בעשור האחרון חלה שוב עלייה בתחלואה של כ-100 מקרים בשנה לכל 100 אלף איש. גם בחזרת חלה ירידה דרמטית במחלה החל משנת 1994, את החיסון החלו לתת ב-1988.

החיסונים הניתנים לתינוקות וילדים בטיפת חלב במסגרת תכנית חיסוני השגרה הם:

"מחומשת" (טטנוס-דיפטריה-שעלת + המופיליס אינפלואזה b + שיתוק ילדים (פוליו))

"מרובעת" ("משולשת": חצבת-חזרת-אדמת + אבעבעות רוח)

חיסון נגד חיידקים פנוימוקוקים (פרבנר)

חיסון נגד דלקת כבד נגיפית Hepatitis B) B)

חיסון נגד דלקת כבד נגיפיתHepatitis A) A)

חיסון נגד נגיף הרוטה

לדברי משרד הבריאות, חיסונים מהווים את אחת ההתערבויות החשובות והיעילות ביותר למניעת מחלות ולקידום בריאות האוכלוסייה., והישגים אלה תלויים בשמירה על שיעור חיסונים גבוה. הורים הדואגים לחיסון ילדיהם מגינים על ילדיהם וגם על כלל הילדים. בלעדיהם המחלות הללו עלולות לחזור.

בואו לדבר על זה בפורום חיסונים לילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום