תינוקות: עוברים בקלות לאוכל מוצק

(0)
לדרג

קטנים וחכמים: לתינוקות הרכים מנגנון שובע מפותח וחשוב להיות קשובים להם. איך יודעים מתי התינוק מוכן לטעימות וכיצד נפתח הרגלי תזונה טובים מהרגע הראשון? מדריך

מאת: מערכת zap doctors

הזמן חולף ותינוקך היונק כבר הגיע לגיל חצי שנה, בו הוא מוכן לעבור לאוכל מוצק. ואולם, עבור הורים רבים מדובר בתקופה קשה ומתסכלת של מאבקים עם הילד על כל ביס. מצב זה איננו רצוי מאחר שהוא עלול להוביל לקשיי תזונה גם בטווח ארוך, לתת-תזונה, לעודף משקל ואף להפרעות אכילה. יחד עם זאת, עם גישה נכונה לנושא והרבה סבלונות ניתן לבצע בקלות את המעבר למזון מוצק, ולהפכו לתקופה מופלאה של הרפתקאות וגילוי טעמים ומרקמים חדשים בחיי הפעוט.

תזונת תינוקות: מעבר למוצקים (אילוסטרציה)
תזונת תינוקות: מעבר למוצקים (אילוסטרציה)

מה לא לעשות

תקופת המעבר למזון מוצק אמורה להיות מיוחדת, מעניינת ומרגשת עבור התינוק, תקופה של גילויים והתנסויות. יחד עם זאת, לכול תינוק יש את הקצב והטעם הייחודיים לו ואין צורך לדחוק בו. למעשה, ניסיונות של האכלה בכפייה או בהיסח הדעת מול הטלוויזיה אינם נכונים, ואף מזיקים בטווח הארוך. חשוב להבין כי לתינוקות רכים יש מנגנון טבעי ומדויק לתחושת שובע, והם יודעים לאכול את הכמות הנחוצה להם. לכן, אין לנסות לדחוק בהם לאכול יותר ממה שהם רוצים, פעולה שתרחיק אותם מתחושותיהם הטבעיות ותגרום להם לתסכול וכעסים.

להיות קשובים לתינוק

מעבר נכון לאוכל מוצק דורש מההורים ערנות והקשבה לצרכיו של התינוק, ובעיקר לסימנים של שובע או רעב. את הצרכים יש לכבד ולקבל, ולבטוח בתחושותיו הטבעיות. לכן, אוכל לתינוקת יש להגיש כאשר התינוק מראה סימני רעב, ולסיים כאשר הוא מאבד עניין באוכל וכבר אינו מעוניין לשבת בכיסא האוכל - אינדיקציה למצב של שובע.

האכלה נכונה

את האכלת התינוק חשוב לבצע באווירה נינוחה ונעימה, בזמן המוקדש רק עבור משימה זו בלי שיחות טלפון או מטלות נוספות. כמו כן, את ההאכלה יש לקיים במקום קבוע, ללא הסחות דעת של טלוויזיה ואף לא צעצועים. את האוכל עצמו יש להגיש לתינוק באופן רגיל ונינוח, ללא אמצעי שכנוע כמו אווירון, אלא פשוט להגיש את הכפית לפה ולחכות בסבלנות עד שהתינוק יפתח את פיו. יש לציין כי אכילה עצמאית עם הידיים מאוד רצויה, גם אם מדובר בהרבה לכלוך ובלגן. בכל מקרה, יש להימנע מתגובות קיצוניות של אכזבה או שמחה, אלא להאכיל באופן טבעי ושליו תוך כי דיבור והסבר של הפעולות המבוצעות.

חשיפה הדרגתית לטעמים

את המעבר לאוכל מוצק חשוב לבצע לאט ובהדרגה, תוך חשיפה הדרגתית לטעמים חדשים. כל ארוחה עדיף להתחיל במזון חדש, ואם התינוק אינו מעוניין לא לנסות לשכנעו אלא פשוט לעבור למאכלים שהוא כבר מכיר. מומלץ להתחיל עם ביצים, דגנים, פירות וירקות רכים, כשלאחר מכן ניתן לעבור גם למוצרי בשר, ומגיל תשעה חודשים אפשר לשלב בהדרגה מוצרי חלב.

סייעו בהכנת הכתבה מומחי אתר מטרנה

בואו ללמוד על אבות המזון החיוניים לתינוקכם במדריך המקיף להריון והגיל הרך.

בואו לדבר על זה בפורום תזונת תינוקות וילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום