מחקר: הזוגיות טובה לבריאות

(0)
לדרג

בסקר אמריקאי נמצא כי בקרב נשואים שיעור נמוך יותר של מחלות כלי דם במוח, מחלת עורקים, ומחלות לב וכלי דם נוספות, מאשר בקרב גרושים, אלמנים או רווקים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

שכיחות מחלות לב וכלי דם נמוכה יותר בזוגות נשואים וגבוהה יותר בקרב אלמנים וגרושים. כך עולה מסקר אמריקאי מקיף שהוצג לאחרונה בכנס של ה-American College of Cardiology.

מנתוני הסקר, שכלל כ-3.5 מיליון 5 משתתפים עולה כי בקרב זוגות נשואים סיכוי נמוך ב-5% למחלות לב וכלי דם, בהשוואה למי שאינם נשואים. הנתונים, שנאספו מיותר מ-20 אלף אתרים, תומכים בנתוני מחקרים קודמים שרמזו כי אצל אנשים נשואים ושותפים לחיים הסיכון למחלות לב נמוך יותר, כמו גם הסיכון למחלות כרוניות אחרות.

בסקר הנוכחי 69% מהנשאלים היו נשואים, 13% היו אלמנים, 8% רווקים ו-9% גרושים. נמצא כי בקרב משתתפים נשואים תועדו שיעורים נמוכים יותר של מחלות כלי דם במוח, מחלת עורקים כלילית, מפרצת של אבי עורקים בטני ומחלת עורקים היקפית.

החוקרים מדווחים כי הממצאים מעידים כי בזוגות נשואים שיעורים נמוכים יותר של כל צורות המחלה. יתרה מזאת, בגרושים או אלמנים תועד סיכון מוגבר למחלות כלי דם, בהשוואה למי שלא נישאו מעולם ממצאים שתועדו בגברים ובנשים. ההבדל הגדול ביותר תועד בנוגע למחלת עורקים היקפית, עם ירידה של כ-20% בקרב נשואים.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום