נדודי שינה: סיכון לאירוע מוחי

(0)
לדרג

תשנו על זה: לפי מחקר מטייוואן, נדודי שינה מעלים את הסיכון לאירוע מוחי בקרב צעירים בני 18 עד 34. בנוסף, אירוע מוחי על רקע חוסר שינה נפוץ יותר עד גיל 40

מאת: מערכת zap doctors

נדודי שינה מעלים את הסיכון לאירוע מוחי, ובמבוגרים מתחת לגיל 40 תועד הסיכון הגבוה ביותר לאירוע מוחי עקב חסך שינה, כך מדווחים חוקרים מטייוואן במאמר חדש שפורסם בכתב העת Stroke.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חסרים מחקרים להערכת ההשפעה של נדודי שינה על הסיכון לאירוע מוחי, ולכן ביקשו לבחון את הקשר בין נדודי שינה והתפתחות אירועים מוחיים במהלך תקופה של ארבע שנים.

החוקרים התבססו על נתוני מאגר בריאות ארצי בטייוואן; הם השוו בין משתתפים שאובחנו כסובלים מהפרעות שינה לנבדקים שנבחרו באקראי, תוך התאמה במאפייני גיל ומין, אך לא סבלו מהפרעות שינה. המטרה הייתה לבחון אם יש שוני בין שתי הקבוצות מבחינת שיעור האשפוזים עקב אירוע מוחי במהלך ארבע שנות מעקב. כל המשתתפים במחקר, אלו שסבלו מנדודי שינה ואלו שלא, לא עברו עד תחילת המחקר אירוע מוחי או דום נשימה בשינה. משתתפים עם נדודי שינה סווגו לקבוצות בהתאם לדפוס נדודי השינה, במטרה לבחון אם הסיכון לאירועים מוחיים תלוי בסוג הפרעת השינה.

בסך הכל כלל מדגם המחקר כלל כ-21 אלף משתתפים עם נדודי שינה וכ-64 אלף שתתפים ללא נדודי שינה. בהשוואה לקבוצת הביקורת, בקרב מי שסבלו מנדודי שינה נרשמה עלייה של 54% בסיכון להתפתחות אירועים מוחיים. כאשר החוקרים בחנו את תתי הקבוצות של המשתתפים עם נדודי שינה, נוכחות נדודי שינה לוותה בשיעור גבוה יותר של אירועים מוחיים, בהשוואה לקבוצת הביקורת. הסיכון הגבוה ביותר היה בנבדקים בגילאי 18-34 שנים.

לדברי החוקרים, הממצאים מדגישים את החשיבות הקלינית של זיהוי וטיפול בנדודי שינה, כאשר יש מקום לבחון התערבות התנהגותית חדשה כנגד נדודי שינה כאמצעי למניעת אירועים מוחיים.

בואו לדבר על זה בפורום נוירולוגיה ושבץ מוח.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום