אחרי התאומים, גם היולדת נפטרה

(0)
לדרג

טרגדיה משולשת בבית חולים אסף הרופא: אורטל הלל בת 27, נפטרה שבועיים לאחר שתאומיה יולדו ללא רוח חיים קודם לכן בשבוע ה-25 להריונה

מאת: מערכת zap doctors

יולדת מאשדוד נפטרה אמש (ב') במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים אסף הרופא, לאחר שבועיים שבהם הרופאים נלחמו על חייה.

אורטל הלל, בת 27 בשבוע 25 להריון תאומים, התקבלה לפני שבועיים למיון בתלונות של כאב בטן שמאלית וקושי בנשימה.

מבית החולים נמסר כי המצב הרפואי שהביא להתדרדרותה של אורטל ז"ל הוא קרע עצמוני של מפרצת עורק הטחול, הגורם לדמם קטלני. מדובר בארוע נדיר ביותר אשר בספרות הרפואית תוארו רק 15 מקרים בכל העולם. רובם המכריע של המקרים הסתיים במות היולדת ומות העובר.

גם במקרה זה, הן בעת קבלת היולדת והן בעת המעקב בחדר הלידה, הממצאים בבדיקה הגופנית ובבדיקות מעבדה ודימות, כולל בדיקת אולטרה סאונד של הריון, היו תקינים ולא החשידו לאבחנה מסוג זה. יחד עם זאת מחשש ללידה מוקדמת, הוכנסה להשגחה וטיפול בחדר לידה.

תוך כדי השגחה, חלה הידרדרות במצבה עד כדי צורך בפעולות החייאה שבמהלכן, הובהלה בדחיפות לניתוח קיסרי על מנת להציל את חייה. במהלך הניתוח הסתבר שההידרדרות במצבה נובעת ממצב רפואי נדיר.

במהלך הניתוח, נמצאה כמות רבה של דם בחלל הבטן אשר אובחן כדימום שאינו ממקור מיילדותי, ונגרם ממצב רפואי נדיר של קרע עצמוני בעורק הטחול. מצב רפואי זה הוביל לכשל רב מערכתי.

במסגרת המאמצים להציל את חייה, קיבלה אורטל בחדר הניתוח כ-60 מנות דם ומאות מנות של מוצרי דם וגורמי קרישה.

לאחר 12 שעות בהן נאבק הצוות הבכיר ביותר של בית החולים על חייה והצליח להשתלט על הדימום, ניתן היה להעבירה למחלקה לטיפול נמרץ.

במהלך שבועיים נלחמו מיטב המומחים עם מיטב הטכנולוגיות להציל את חייה. המאמצים לצערינו לא צלחו.

מבית החולים נמסר כי הוא משתתף בצער המשפחה.

בואו לדבר על זה בפורום גניקולוגיה ופריון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום