האם אתם סומכים על מתמחים?

(0)
לדרג

מחקר אמריקאי ניסה לבדוק האם המתמחים בכירורגיה כללית כיום מוכנים לעבוד באופן עצמאי? ראו מה ענו המתמחים הצעירים ומה ענו המנתחים המבוגרים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מנתחים צעירים ומבוגרים גם יחד חלוקים בדעתם באשר לשאלה אם בוגרי התמחות בכירורגיה כללית מוכנים כנדרש לעבוד באופן עצמאי. כך לפי מאמר חדש, שפורסם בכתב העת Journal of American College of Surgery.

חלק גדול מהמנתחים הצעירים (93.6%) הסכימו מאוד או הסכימו כי ההכשרה הכירורגית שלהם הייתה מספקת בכדי להכין אותם לתפקד כמנתחים בכירים, אך רק 59% מהמנתחים המבוגרים חשו כי המנתחים הצעירים אכן מוכנים לתפקיד.

השאלונים נשלחו למנתחים הרשומים באיגוד המנתחים האמריקאי (Fellows of the American College of Surgeons), וסקר דומה הוכן עבור מנתחים מבוגרים, שהוגדרו כאלו מעל גיל 45 שנים.

שיעורי ההיענות לסקרים היו נמוכים ועמדו על 9.6% בקרב הרופאים הצעירים (282 מבין 2,939 נשאלים). מבין אותם 282 משיבים, 58% המשיכו בהשתלמות לאחר ההתמחות 70.1% דיווחו כי היו מעוניינים להתמקצע בתחום ספציפי ו-8.5% חשו כי עליהם להיות תחרותיים יותר בשוק העבודה. אף אחד מהמנתחים הצעירים שהמשיכו להשתלמות לא עשה זאת רק מאחר שלא חש מוכן לעבודה עצמאית, אם כי 21.3% בחרו את כל שלוש הסיבות הללו.

תתי ההתמחות הנפוצה ביותר שנבחרה להשתלמות כללו ניתוח זעיר פולשני (29.3%) וטיפול נמרץ כירורגי (28.7%). יותר ממחצית מהמנתחים הצעירים עבדו באקדמיה או במשרה מלאה בבית החולים. כאשר מנתחים צעירים התבקשו להעריך את שיעור המקרים בהם רופא בכיר נקרא לסיוע, התשובה הממוצעת עמדה על 9% מהמקרים. כמחצית מהמנתחים הצעירים אמרו שהיו שוקלים להשלים תוכנית הדרכה במשך לפחות שישה חודשים לאחר סיום ההתמחות.

שיעורי ההיענות לסקרים בקרב המנתחים המבוגרים היו דומים ועמדו על 10% (978 מבין 9,800 מנתחים). יותר ממחצית מהם (53%) דיווחו כי נקראו לסייע למנתחים צעירים בין 10-40% מהפעמים, ו-78.6% מהם חשו כי תכנית הדרכה לאחר התמחות עשויה לסייע למנתחים הצעירים.

30% מהמנתחים הצעירים ו-39% מהמנתחים המבוגרים הוסיפו הערות פתוחות. מנתחים מבוגרים חששו יותר מנושאים הנוגעים להכשרה בהתמחות ומנתחים צעירים התמקדו בנושאי העסקה והכשרה.

לדברי החוקרים, אחת המגבלות העיקרית של המחקר נובעת משיעורי ההיענות הנמוכים לסקרים אלו בשתי הקבוצות.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום