בין מצה למצה שומרים על הגזרה

(0)
לדרג

אמנם לא קל לצלוח את חג הפסח בלי לעלות במשקל, אבל זו לא משימה בלתי אפשרית. כמה טיפים שיעזרו לכם לצלוח את שלל הארוחות ובעיקר את המימונה - בלי עודפים

רופא פנימאי ,מומחה לרפואה פנימית
077-9977112 (מספר מקשר)

חג הפסח אוטוטו כאן, ואיתו מגיעות גם הארוחות הרבות שמגיעות לשיא קלורי בחגיגות המימונה. אכילה מוגברת אצל אדם שרגיל לאכול כמות קלוריות קטנה יותר בשגרה, עלולה להשפיע על המשקל בצורה כזו שהחזרה למשקל הקודם (גם אם מדובר בקילוגרמים בודדים) תהיה קשה מאוד. אז רגע לפני שאתם מסתערים על מנות החג, כדאי להתוודע למספר טיפים שיסייעו לכם לשמירה על הגזרה.

תזונה בריאה בפסח (אילוסטרציה)
תזונה בריאה בפסח (אילוסטרציה)

אין לאן לרוץ ואין לאן למהר - במהלך ארוחת ליל הסדר, וגם בארוחות שבשאר ימי החג, אל תאכלו מהר מדי. אכילה מהירה גורמת לאובדן אינסטינקט השובע. לעיסה איטית וממושכת של המזון היא כלל חשוב בתרבות אכילה נבונה. יש הגורסים כי צריך ללעוס כל נגיסה 32 פעם - כמספר השיניים בפה. זוהי גם טענת הרמב"ם.
שלוש ארוחות מסודרות - במהלך כל ימי החג ה

הקפידו על אכילת שלוש ארוחות מסודרות ביום, והימנעו משתייה בזמן האוכל. שתייה בזמן האכילה מאריכה את משך העיכול שכן היא מדללת את מיצי העיכול.

הימנעו מאכילת מצות לשובע - אכילת מצות גדולה במשך מספר ימים רצופים גורמת גם לעלייה במשקל וגם לבעיות במערכת העיכול. מצה אחת אינה משביעה כמו לחם, ולאחר אכילתה לא תמיד מגיעה תחושת שובע. בין אם אתם אוכלים מצה אחת או יותר, הקפידו על שתיית מים מרובים במהלך כל ימי חג הפסח, אך כאמור לא בזמן הארוחה. שתייה מועטה ואכילת מצות הן הגורם העיקרי לעצירות.

אל תגיעו רעבים לארוחת החג - אל תמתינו לארוחת החג החל ב-14:00 בצהריים בטענה שיהיה אוכל טוב וחבל לאכול לפני. אם אתם מתארחים בערב ליל הסדר, אכלו ארוחה קטנה לפני שאתם יוצאים מהבית. כשתשבו בארוחה תהיו מסוגלים לאכול בצורה שקולה ובריאה, ואף תיהנו מהארוחה יותר כי יהיה באפשרותכם לאכול לאט לא תגיעו גוועים ברעב. אם אתם המארחים, סביר להניח שלא תהיו רעבים כי תהיו טרודים בכל ענייני האירוח.

בחרו מנות משביעות - הארוחה החגיגית הגדולה ביותר עמוסה במנות מכל הסוגים וכן גם במצות. נסו לבחור את המנות המשביעות ביותר, כדי שלא תמצאו את עצמכם מנשנשים מצה בין ביס לביס.

היכונו למנה האחרונה - כחצי שעה לאחר ארוחת החג, יתחילו המארחים להוציא לשולחן את העוגות, הקינוחים, השוקולדים ושאר המתוקים. אין צורך לאכול מכל קינוח מנה שלמה - גם טעימה קטנה מכל עוגה תעשה את העבודה. בתום החג אתם תודו לעצמכם על כך שגם טעמתם מהעוגה, וגם השארתם אותה יחסית שלמה.

הכותב הוא בעל מרכז המומחים ד"ר דיין לרפואה משולבת.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות דרכי העיכול - רפואה משולבת.

ד"ר דיין יוסף בע"מ
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום