בחירת מומחה לניתוח פלסטי

(3)
לדרג

אמריקאית צעירה מתה מסיבוך נדיר בניתוח שאיבת שומן, שבחרה לעשות במרפאה מפוקפקת בחו"ל. גם בישראל, לא חסרות מלכודות. איך תבחרו רופא מומחה?

מאת: יאנה גימפלביץ', מערכת zap doctors

צעירה בת 28 מניו יורק, בריאה בדרך כלל, רק רצתה לחטב את הגזרה ושילמה על כך בחייה. בוורלי בריגוני כמו אמריקאים רבים פנתה למרפאה חובבנית ברפובליקה הדומיניקנית, יעד פופולרי לתיירות מרפא, שם מוצעים ניתוחים פלסטיים בזול. ניתוח שאיבת שומן ומתיחת בטן שעברה הסתבך והיא מתה מתסחיף ריאתי.

בארץ הנושא מוסדר יחסית, אך עדיין קיימות פירצות בחוק שמאפשרות לרופאים לבצע ניתוחים שלא בתחום מומחיותם. "מחיר זול מדי צריך להדליק נורת אזהרה", אומר ד"ר נועם חי, מומחה לכירורגיה פלסטית ולרפואה אסתטית, חבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית והאיגוד העולמי לכירורגיה פלסטית ISAPS. לדבריו המומחיות של הרופא נמדדת גם ובעיקר ביכולתו להתמודד עם סיבוכים אפשריים, שכאמור עלולים להסתיים במוות.

מי מוסמך לעשות ניתוח פלסטי?

"בארץ יצאה הנחייה מטעם משרד הבריאות, לפיה מי שרשאי לעשות ניתוח כזה הם רק מומחים בכירורגיה פלסטית. רופאים יכולים לעשות ניתוחים במסגרת המומחיות הספציפית שלהם, למשל רופאי עיניים יכולים לעסוק באוקולופלסטיקה, ניתוחי עפעפיים, רופאי עור יכולים לעשות טיפולי פילינג למיניהם, רופא אף אוזן יכולים לעשות ניתוחים פלסטיים באף ואוזניים וגניקולוגים לערוך תיקונים בעולם האסתטיקה האינטימית. באופן כללי, רופא שיש לו מומחיות של מנתח פלסטי רשאי לבצע את כל סוגי הניתוחים, בכל אזורי הגוף".

לדברי ד"ר חי, יש רופאים המכנים את עצמם מומחים לרפואה אסתטית או לקוסמטולוגיה. חשוב לציין שאין מומחיות מאושרת כזאת, זה תחום פרוץ, מכיוון שכל רופא שיש לו תעודת MD יכול להיכנס לתחום, ללא הכשרה נוספת. הבעייתיות קיימת בתחומים נוספים, למשל רופאי שיניים שמזריקים בוטוקס, או רופאים לא מומחים שניגשים לפרוצדורות מורכבות ופולשניות כמו שאיבת שומן ומתיחת בטן ללא ההכשרה המתאימה.

איך בודקים אם הרופא שפנינו אליו מומחה?

"אל תתביישו לבקש תעודת מומחיות בכירורגיה פלסטית, ולבדוק שהרופא חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, שם חברים רק הרופאים שהוסמכו על ידי משרד הבריאות לעסוק במומחיות הכירורגיה הפלסטית. כאמור, יש רופאים המוסמכים לבצע ניתוחים ספציפיים בתחום מומחיותם כפי שהזכרנו קודם".

דבר נוסף שהמטופלים לא מרבים לבדוק הוא ביטוח אחריות מקצועית של הרופא. חשוב לציין שמדובר בביטוח יקר, ואף חברת ביטוח לא תסכים לבטח רופא שלא בתחום מומחיותו.

לסיכום, איך תדעו שמשהו אינו כשורה? אם הניתוח זול הרבה יותר ממה שמוצע בשוק, אם המבצע טוב מכדי להיות אמיתי, ולא בגלל סבסוד או השתתפות של ביטוח פרטי, והרופא מגמגם כשהוא מתבקש להציג לכם מסמכים המעידים על מומחיותו, זה הזמן להמשיך לחפש.

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי חזה ומתיחת בטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום