שוקולד נגד טרשת עורקים

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה כי צריכת שוקולד כהה בין אם לפרק זמן קצר או לאורך מספר שבועות מביאה לשיפור בתפקוד כלי הדם, ולשיפור בסימנים אחרים לתהליכים טרשתיים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עוד בנושא: טריגליצרידים, כולסטרול גבוה

שוקולד כהה עשוי לסייע במניעת טרשת עורקים, מכיוון שהמרכיבים בשוקולד עוזרים בהרחבת כלי דם וכן בעלי השפעות ביוכימיות למניעת תהליכים טרשתיים. כך עולה ממאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת FASEB Journal.

במסגרת המחקר נערכה השוואה בין השפעת שוקולד רגיל לשוקולד כהה עתיר פלבנולים במדגם שכלל מתנדבים בגיל העמידה, בעלי עודף משקל או השמנת יתר קלה. מהממצאים עולים הבדלים חשובים בתפקוד כלי הדם או בהשפעות הביוכימיות לאחר צריכת כל אחד מסוגי השוקולד.

הגברים שהשתתפו במחקר חולקו לשתי קבוצות, לפי סוג השוקולד שקיבלו; 29 גברים צרכו 70 גרם שוקולד במהלך יומיים, במרווח של לפחות שבוע אחד. במקרה אחד, השוקולד הכיל כמות תקינה של פלבנולים, ובשני, כלל תוספת פלבנולים. המשתתפים הקפידו גם על הגבלות תזונתיות מסוימות לצמצום צריכת פלבנולים ממקורות אחרים.

חודש לאחר צריכת שוקולד מכל סוג נרשם שיפור במדדים שונים להערכת תפקוד כלי הדם, אך אלו נסוגו לערכי הבסיס לאחר הפסקת צריכת שוקולד. החוקרים מדגישים כי בספרות הרפואית יש הוכחות לכך שהשיפור בתפקוד כלי הדם מוביל לירידה בסיכון למחלות לב וכלי דם. עוד זוהו שינויים בספירת כדוריות הדם הלבנות וסימני היצמדות תאי דם לבנים במחזור הדם, המעידים על מערך פחות טרשתי.

ממצאי המחקר מספקים עדויות נוספות בנוגע לאופן השפעת שוקולד על תפקוד כלי הדם ומעידים כי מעבר לשיפור תפקוד כלי הדם, שוקולד גם מפחית את יכולת ההיצמדות של תאי דם לבנים במחזור הדם.

בואו לדבר על זה בפורום טרשת נפוצה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום