מנכ"ל משרד הבריאות מתפטר

(0)
לדרג

פרופ' רוני גמזו הודיע שייסים תפקידו ביוני; "אחר שיקום תדמיתו של משרד הבריאות וחיזוק מעמדו הציבורי, אני עוזב בתחושת סיפוק מלאה"

מאת: מערכת zap doctors

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו יסיים את תפקידו כמתוכנן, בתום ארבע שנות קדנציה מלאות ביוני השנה.

גמזו, רופא נשים בעל תואר במשפטים, מחקר ומנהל עסקים מונה לתפקיד על ידי שר הבריאות הקודם, ח"כ יצחק ליצמן, לאחר ששימש כמנהל בית החולים הכללי באיכילוב. במהלך כהונתו האינטנסיבית במשרד הבריאות ניהל גמזו את הכנת ויישום התוכנית האסטרטגית של משרד הבריאות ומערכת הבריאות לשנים הקרובות, שכללה במרכזה את חיזוק הרפואה הציבורית. ההישג העיקרי שלו לפי משרד הבריאות התמקד בשינוי השיח הציבורי מהפרטת מערכת הבריאות לחיזוק המערכת הציבורית. במהלך כהונתו גברה המגמה המתנגדת להפרטת שירותים ובמקביל הוחזרו שירותי רפואה לאחריות המדינה, ובכלל זה חלק משירותי בריאות התלמיד שהוחזרו למחוז הדרום. גמזו הוביל את המאבק כנגד ההתגברות של הביטוחים הפרטיים ואספקת הרפואה הפרטית.

פרופ' גמזו מסר: "אחרי ארבע שנים אינטנסיביות של עבודה קשה וסוחטת מסביב לשעון, ולאחר שיקום תדמיתו של משרד הבריאות וחיזוק מעמדו הציבורי, אני עוזב בתחושת סיפוק מלאה. אני משאיר מאחוריי משרד חזק עם חזון ברור שתוכנית העבודה שלו סדורה לשנתיים הקרובות, ושבראשו עומדים גורמי המקצוע הטובים ביותר במערכת ובמבנה ארגוני איתן".

שרת הבריאות, יעל גרמן אמרה כי עם כניסתה למשרד פגשה באחד המנכל"ים הטובים ביותר בשירות הציבורי, אדם משכמו ומעלה המקדיש עצמו למען העבודה הציבורית". גמזו משמש כחבר פעיל בוועדת גרמן לחיזוק הרפואה הציבורית ימשיך לייעץ לשרה בנושא. כמו כן ימשיך לייצג את ישראל כחבר דירקטוריון הבריאות של ארגון OECD.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום