דעות קדומות - זה הורג

(0)
לדרג

לפי מחקר אמריקאי, באזורים שבהם קיימות סטיגמות מוצקות נגד הקהילה הלהט"בית, אנשים שמנהלים מערכות יחסים חד מיניות חיים כ-12 שנים פחות בממוצע

מאת: מערכת zap doctors

להומוסקסואלים, לסביות וביסקסואליים תוחלת חיים קצרה יותר בקהילות שבהן כלל התושבים אינם מקבלים מערכות יחסים בין בני זוג מאותו מין; כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Social Science and Medicine.

בניסיון לשקף את העמדות התבססו החוקרים על נתונים מסקר ה-General Society Survey, שנערך כל שנה החל משנת 1972 ובהמשך כל שנתיים משנת 1994. בסקר נשאלו העונים על הגישות החברתיות שלהם, כולל דעות על הומוסקסואלים ולסביות. המשתתפים נשאלו גם אם בני הזוג שלהם ליחסי מין היו רק גברים, נשים, או גברים ונשים.

החוקרים קשרו בין תגובות המשתתפים לסקרים בשנים 1988-2002 לנתוני התמותה הארציים, במטרה להעריך את שיעורי התמותה עד שנת 2008 ולבדוק אם קיימים הבדלים הקשורים בדעות הקדומות כנגד הומוסקסואלים ולסביות.

בסיכומו של דבר, החוקרים אספו נתונים אודות כ-21 אלף משתתפים, מהם 4% דיווחו על מערכת יחסים עם אדם מאותו מין. עד לתום המחקר, כ-92% מהאנשים מאזורים עם סטיגמה נמוכה שדיווחו על מערכת יחסים לסבית,הומוסקסואלית, או ביסקסואלית, נותרו בחיים, זאת בהשוואה ל-78% מאלו שהתגוררו באזורים שבהם יש דעות קדומות נגד הקהילה הלהט"בית.

ההבדל תורגם לקיצור תוחלת החיים בהיקף של כ-12 שנים בקהילות בהן קיימת התנגדות למערכות יחסים של אנשים בני אותו מין. מחלות לב, מעשי אובדנות, רצח ואלימות היו הגורמים העיקריים לקיצור תוחלת החיים. ממצאים אלו מספקים מנגנון אפשרי והסבר באשר לגורמים לשיעורי התמותה המוגברים בקרב הומוסקסואלים ולסביות המתגוררים באזורים אלו.

החוקרים מציינים כי מהנתונים עולה כי HIV, AIDS והתנהגויות דוגמת עישון ושתיית אלכוהול לא עמדו בבסיס ההבדלים בתוחלת החיים, כך שהמסקנה היא אחת: הפחתת דעות קדומות מביאה לשיפור תוחלת החיים של חברי הקהילה ההומו-לסבית.

בואו לדבר על זה בפורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומוסקסואלים, ביסקסואלים וא-מיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום