הפרעות קשב - סיכון לתאונות דרכים

(0)
לדרג

מחקר שוודי מגלה כי בקרב מבוגרים הסובלים מ-ADHD יותר תאונות דרכים מאשר בקרב האוכלוסיה הכללית. טיפול מוריד את הסיכון בכמחצית, לפחות אצל גברים

מאת: מערכת zap doctors

הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות מלווה בסיכון מוגבר לתאונות דרכים. כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונב בכתב העת JAMA Psychiatry. אם ניתן טיפול להפרעות קשב, יש ירידה קלה בסיכון לתאונות, לפחות בקרב גברים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים קשרו בין הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות לתאונות דרכים, אך היקף התופעה אינו ברור. חשוב מכך, לא ברור גם אם טיפול בתרופות להפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות מפחית את הסיכון.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים נתונים של כ-17,400 תושבי שוודיה שאובחנו עם ADHD. החוקרים בדקו את מספר תאונות הדרכים החמורות שהיו מעורבים בהן בין השנים 2006 ל-2009. תאונות דרכים חמורות הוגדרו כאלה שהסתיימו בפניות לחדרי מיון או מקרי תמותה.

מהתוצאות עולה כי בהשוואה לחולים ללא ADHD, בגברים ובנשים עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות תועד סיכון מוגבר לתאונות דרכים חמורות. בגברים עם ADHD, טיפול תרופתי לווה בירידה של 58% בסיכון, אך לא זוהה קשר מובהק סטטיסטית בנשים.

מהערכות עלה כי ניתן למנוע כמחצית (41%-49%) מתאונות הדרכים בגברים עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות עם מתן טיפול במהלך כל תקופת המעקב.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר צריכים להוביל להגברת המודעות בקרב רופאים וחולים באשר לקשר בין תאונות דרכים חמורות לטיפול בתרופות להפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות קשב וריכוז בקרב מבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום