מאיץ קווי חדש בבי"ח רמב"ם

(0)
לדרג

המכון האונקולוגי חנך מכשיר חדש להקרנות, שיתרונותיו יכולת דיוק ומהירות גבוהים יותר. כך ניתן לטפל במקרים המורכבים ביותר, תוך צמצום תופעות הלוואי. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

המערך האונקולוגי ברמב"ם חנך לאחרונה מאיץ קווי חדש, מהמתקדמים שיש. המאיץ מסוג AXESSE, המיוצר על ידי חברת ELEKTA משוודיה, הוא מערכת מתוחכמת המאפשרת טיפולי הקרנות לחולי סרטן בדיוק מרבי ובמהירות גבוהה, יתרונות אשר מייעלים את הטיפול בחולים האונקולוגיים. המאיץ התווסף לשלושת המאיצים אשר כבר קיימים בשימוש בבית החולים.

המערכת החדשה מאפשרת טיפול בכל סוגי הגידולים הדורשים הקרנה, ללא תלות בגודלם ותוך שמירה על האיברים הבריאים הסמוכים לאזור אותו מקרינים. בזכות המערכת הייחודית לשליטה בקרינה, מערכת המתאפיינת ביכולת דיוק ומהירות גבוהים, ניתן לטפל במקרים המורכבים ביותר, תוך צמצום משמעותי של תופעות הלוואי הנגרמות מהקרינה. יתרונות אלו מאפשרים למטופלים להשלים את כל סדרת הטיפולים, ללא הפסקות עקב תופעות לוואי.

במאיץ החדש ניתן לבצע הקרנה של הגידול או של מיטת הגידול, כאשר מנת הקרינה מרוכזת באזור המיועד לטיפול. מנת הקרינה באזורים הסמוכים לאזור הגידול, אלו המכילים רקמות בריאות, נמוכה ומסייעת במקרים רבים בהקטנת תופעות הלוואי ואף מניעתן. אחת הדוגמאות לכך היא למשל בהקרנה של גידולי ראש וצוואר. במקרה זה, ניתן להוריד את מנת הקרינה לאזור בלוטות הרוק, ובכך להגן עליהן. מהלך זה ימנע את הפסקת יצירת הרוק ותופעת היובש בפה, אשר הפוגעת באיכות החיים של המטופל.

על המאיץ החדיש מורכבת מערכת הדמיה משוכללת המאפשרת מעקב על תנוחת החולה לפני, בזמן ולאחר ההקרנה. מערכת הדמיה זו מאפשרת מתן טיפול מדויק לגידולים הנמצאים בתנועה בזמן נשימה, כגון ריאות ואיברים פנימיים אחרים. המערכת מבצעת CT מיוחד שמאפשר לראות את האנטומיה של הגידול וסביבתו, תוך כדי תנועה, ולוודא שהגידול כולו מוקרן לכל אורך טווח התנועה שלו.

"המאיץ החדש הינו בעל מספר יכולות טכניות ייחודיות לעומת מאיצים אחרים בארץ", מסביר פרופ' רון אפלבוים ראש המערך האונקולוגי. "הוא מאפשר לטפל באוכלוסייה הגדולה של תושבי צפון הארץ ברמה הגבוהה ביותר, כמקובל במרכזי הסרטן המתקדמים בעולם. אנו מטפלים מדי יום בכ-200 מטופלים, בדומה למרכזים גדולים אחרים בארץ. אין ספק שלמטופלים שלנו מגיע לקבל את הטיפול האיכותי והמתקדם ביותר שניתן לספק, ואנו חותרים לטובת השגת המטרה הזו בכל עת".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום