דליפת שתן? חזקי רצפת האגן

(0)
לדרג

סקירה מקיפה מגלה כי תרגילים בזמן הריון ואחרי הלידה עשויים למנוע תופעות של אי נקיטת שתן בנשים. ההמלצה: אימונים תחת השגחה, במשך לפחות שמונה שבועות

מאת: מערכת zap doctors

תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן במהלך ההריון ולאחר הלידה יעילים למדי כאשר מבוצעים תחת השגחה, וביכולתם לסייע במניעת התפתחות אי-נקיטת שתן (דליפת שתן) בנשים. כך עולה מסקירה חדשה שפורסמה לאחרונה בכתב העת British Journal of Sports Medicine.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אי-נקיטת שתן היא תופעה נפוצה בנשים, הפוגעת באיכות החיים ומובילה להסתייגות מפני ביצוע פעילויות ספורט וכושר גופני. הריון ולידה הם גורמי סיכון מוכחים לתופעה, וההנחיות כיום בנוגע לתרגילים במהלך ההריון לא כוללות עדויות בנוגע להשפעות של תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן במניעת דליפת שתן.

כעת ערכו החוקרים סקירה מקיפה להערכת ההשפעה של תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן במהלך ההריון ולאחר הלידה למניעה וטיפול באי-נקיטת שתן. הם ערכו חיפוש בספרות הרפואית וכללו מחקרים שפורסמו בשפה האנגלית, שכללו נשים הרות או במשכב לידה, עם התערבות שכללה תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן עם או ללא ביופידבק, גירוי חשמלי או משקולת נרתיקית.

הסקירה כללה 22 מחקרים, עם שוני רב בין המחקרים. נמצא כי תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן במהלך ההריון ולאחר הלידה עשויים לסייע במניעה וטיפול באי-נקיטת שתן. ההמלצה לנשים היא לבצע אימונים תחת השגחה, עם הקפדה על עקרונות אימוני כוח, במשך לפחות שמונה שבועות.

נוכח השכיחות של אי-נקיטת שתן בנשים והשפעתה על ביצוע פעילות גופנית, ממליצים החוקרים לשלב תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן במסגרת תוכניות האימונים של נשים.

בואו לדבר על זה בפורום אורוגניקולוגיה - דליפת שתן וצניחת רצפת האגן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום