5 ילדים קיבלו את חייהם בחזרה

(0)
לדרג

מרתון השתלות לקראת פורים בבית חולים שניידר: השתלת לב בבן שנתיים, שתי השתלות כבד ושתי השתלות כליה בילדים בזכות תרומות איברים

מאת: מערכת zap doctors

בסוף שבוע אחד, בתוך 48 שעות, 5 ילדים קיבלו את חייהם במתנה בזכות תרומות איברים, בין היתר של פעוט אחר. מרתון ניתוחי השתלות האיברים שהתקיים בסוף שבוע האחרון במרכז שניידר לרפואת ילדים כלל ניתוחי השתלת לב, שתי השתלות כבד ושתי השתלות כליה.

ניתוח ההשתלה הראשון בוצע ביום חמישי אחר הצהריים, בילדה בת 6, אשר סבלה מאי ספיקת כליות ונזקקה לתרומת כליה. בניתוח מורכב, תרמה עבורה אמה את כליה.
ביום שישי בבוקר החל ניתוח השתלת הכבד בנער בן 16, ביום שישי אחר הצהריים בוצע ניתוח השתלת כליה בילד בן 9, בשישי בלילה התקיים ניתוח השתלת לב בפעוט בן שנתיים, ולאחריו, בשבת בבוקר, החל ניתוח השתלת הכבד בפעוטה בת שנה ושמונה חודשים.

התרומות התאפשרו בשל מקרה מצער שבו ילד בן שנה וחודשיים הובהל לבית חולים דנה בעקבות לחץ תוך מוחי מוגבר. הוא נותח אבל חרף מאמצי הרופאים נקבעו סימני מוות מוחי ומשפחתו הסכימה לתרום את איבריו להצלת ילדים אחרים. אמו של הילד, תושבת הכפר עילבון שבגליל אמרה: "אנחנו עדין המומים ממותו הפתאומי של בננו... המחשבה היחידה שעולה בראשי שהוא בא לעולם להציל ילדים אחרים. אחרת אין הסבר למה שקרה.

"החלטנו לתרום את איבריו קודם כל מעל מנת להציל חיים, הגוף נרקב אבל הנשמה עולה למעלה, ושמשפחות אחרות לא יחוו את מה שאני מרגישה עכשיו. אני קוראת למשפחות לתרום איברים ולהציל חיים. מאחלת החלמה מהירה למושתלים ושירגישו טוב עם המשפחות שלהם".

לאחר הניתוחים הועברו הילדים מושתלי הכבד והילדים מושתלי הכליות לטיפול ביחידה לטיפול נמרץ, ולאחר מכן הועברו למחלקת ילדים ג'. הפעוט מושתל הלב הועבר ליחידה לטיפול נמרץ לב. מבית החולים נמסר כי מצבם של כל הילדים מוגדר יציב והם מצויים במעקב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום