בת שנתיים בלעה סיכה לשיער

(0)
לדרג

הפעוטה הובהלה לבי"ח הלל יפה לאחר שבלעה קליפס בגן הילדים. הרופאים שלפו את החפץ הזר מהוושט. מומחה: היזהרו מתחפושות המכילות חרוזים וחלקים קטנים

מאת: מערכת zap doctors

קצת לפני פורים, בת שנתיים מפרדס חנה- כרכור, הובהלה למרכז הרפואי הלל יפה לאחר שבלעה בשוגג סיכת ראש (קליפס).

עם הגעתה לחדר המיון, נבדקה הפעוטה על ידי הצוות והופנתה במהירות לביצוע צילום רנטגן. בצילום נראה כי הסיכה תקועה בוושט, מצב העלול לגרום לחנק. פרופ' משנה יצחק ברוורמן, מנהל היחידה לאף אוזן גרון של"הלל יפה", בסיועו של ד"ר רונן בר מהיחידה, שלפו את הסיכה בעזרת שימוש במכשיר אופטי, מה שמנע ניתוח חיצוני מורכב יותר.

הסיכה נתקעה בוושט (צילום: דוברות הלל יפה)
הסיכה נתקעה בוושט (צילום: דוברות הלל יפה)

תאונה בגן

"הסיפור התחיל אחרי שהילדה סיימה לאכול בגן והתכוננה לשנת הצהריים, כהרגלה", סיפרה אמה של הילדה. "היא שיחקה במוצצים לפני שנרדמה, כשפתאום החלה להשתעל, להשתנק ולהקיא. אחרי מספר דקות, הילדה נרגעה, אבל סיפרה לצוות הגן, כי בלעה סיכת ראש קטנה". האם הוזעקה מיד ולקחה אותה למיון ילדים של המרכז הרפואי הלל יפה.

"חשבתי שזה יסתיים בכך שיתנו לילדה חומר משלשל שיזרז את הוצאת הקליפס", היא אומרת. "אבל אחרי צילום הרנטגן שהראה שהסיכה תקועה בוושט היה ברור שזה לא ייגמר בכך".

כאמור, הילדה טופלה על ידי הצוות היחידה לאף אוזן גרון, שחילץ את הסיכה, תוך שהרופאים מרגיעים את הילדה ואת אמה. לאחר ההליך אושפזה הילדה להשגחה, כמקובל, וביום המחרת שוחררה לביתה.

פרופ' מ. ברוורמן מזהיר את ההורים ככלל לנקוט משנה זהירות באשר לאביזרים קטנים בסביבת ילדים ופעוטות ש"עלולים למצוא את דרכם למקומות לא רצויים".

עוד הוא מוסיף, במיוחד בדגש לחג הפורים, כי רצוי להקפיד כי תחפושות לתינוקות ופעוטות לא ייכללו חרוזים קטנים או דברים מתפרקים בכדי שהילד לא יבלע בטעות חלק מהתחפושת והדבר יגרום לחנק. בנוסף, הוא מבקש גם לשים דגש על הכנת משלוחי מנות אותם לוקחים הילדים לגן שאין בהם מאכלים העשויים לגרום לחנק כגון: סוכריות קטנות, מסטיקים עגולים, וכדומה.

בואו לדבר על זה בפורום אף אוזן גרון ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום