טרשת נפוצה: סיכון לסרטן

(0)
לדרג

לפי מחקר שנערך בטייוואן, נרשמה עלייה של 85% בסיכון להתפתחות ממאירות, ועלייה יותר מכפולה בסיכון להתפתחות סרטן השד בקרב חולי טרשת

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עוד בנושא: כולסטרול טוב, ערכי כולסטרול

לחולי טרשת נפוצה סיכון מוגבר להתפתחות מחלות ממאירות, בעיקר סרטן השד, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסם לאחרונה בכתב העת European Journal of Neurology.

המחקר הנוכחי נערך על סמך מאגר נתונים המבוסס על תוכנית הביטוח האוניברסלית של טייוואן להערכת הקשר בין טרשת נפוצה לסיכון להתפתחות מחלות ממאירויות. במהלך המחקר זוהו 1,292 חולים שאובחנו עם טרשת נפוצה בתקופה שבין 1997-2010. לכל משתתף התאימו ארבעה משתתפים ללא טרשת נפוצה. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת ההשפעה של טרשת נפוצה על הסיכון לממאירות.

מהתוצאות עלה כי בחולים עם טרשת נפוצה נרשמה עלייה של 85% בסיכון להתפתחות ממאירות, בהשוואה לאנשים הבריאים, ועלייה יותר מכפולה בסיכון להתפתחות ממאירות של השד.

החוקרים מציינים כי חסרים נתונים אודות אורחות חיים והתנהגות במאגר הנתונים, ולכן לא ניתן לקחת בחשבון את הרגלי עישון וצריכת אלכוהול, גורמי סיכון מוכרים היטב לחלק מהמחלות הממאירות. ייתכנו הטיות נוספות לאור משתנים שלא נמדדו או שאינם ידועים. בנוסף, אין מידע בנוגע לבדיקות סקירה למחלות ממאירות או טיפולים בעלי חשיבות. ידוע כי טיפול הניתן לחולי טרשת נפוצה יכול להשפיע על הקשר בין טרשת נפוצה ומחלות ממאירות.

נוכח זאת, החוקרים מסכמים כי נותרו עוד שאלות פתוחות בנוגע לקשר בין טרשת נפוצה והסיכון למחלות ממאירות.

בואו לדבר על זה בפורום טרשת נפוצה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום