מתיחת פנים ללא ניתוח

(0)
לדרג

מרגישים על הפנים? מתי חייבים לגשת לניתוח כדי לשפר את מראה הפנים, העור הנפול והקמטים? מתי טיפולים אסתטיים מחוץ לחדר הניתוח ישיגו תוצאה טובה יותר?

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: פילינג בינוני, כתמים בפנים

בעבר המשמעות של מתיחת פנים הייתה לגשת בהכרח לחדר ניתוח. כיום, מתיחות פנים וטיפולים אסתטיים באזור הפנים והצוואר עברו מהפכה של ממש, ובשיטות חדשניות ניתן להשיג מראה פנים זוהר, צעיר ורענן, ללא ניתוח, ובעזרת זריקות וחוטים.
כיצד יודעים מתי ניתוח הוא הפתרון הראוי למראה הפנים שלנו, ומתי דווקא שיטה אחרת, שאיננה שמרנית? ד"ר מנו רובינפור, מנתח פלסטי מומחה, מסביר על התהליך ומשיב לשאלותינו.

מתיחת פנים ללא ניתוח (אילוסטרציה)
מתיחת פנים ללא ניתוח (אילוסטרציה)

איך ניתן לדעת האם יש צורך בניתוח?

"כל מטופל או מטופלת שמגיעים אלי לייעוץ, עוברים קודם כל אבחון. אני בודק את הנתונים, את מצב העור והקמטים, את הנפילה של העור, את רמת החשיפה לשמש, את הההשפעות הגנטיות ואת השפעות העישון, אם יש. כל הדברים האלה יחד נותנים תמונה כללית לגבי המצב. במקרים שאין נפילה רצינית של העור, ריבוי קמטים או איבוד נפח, ניתן לשקול, במקום ניתוח, טיפולים לא ניתוחיים שמצליחים להחזיר לפנים את כל מה שאבד להן".

כיצד מבצעים מתיחת פנים ללא ניתוח?

"במקרים של איבוד שומן תת-עורי, החזרה של נפח לתצורת הפנים, וכן חידוד עצמות הלחיים או שיפור קו הלסת, מומלץ להשתמש בחומרי מילוי, שמסייעים למצב יותר מאשר ניתוח. במקרים רבים, כמו במקרה של מילוי קמטים, למשל, יכולה להתקבל תוצאה טובה יותר על ידי הזרקת חומרי מילוי כגון : פרפקטה או רסטילן, מאשר בניתוח. רוב הדרישה למתיחת פנים נובעת עקב תופעת כוח המשיכה, שחלה על כולנו. עם השנים והגיל, הפנים מתחילות 'ליפול'. גם ברגע שיש עור נפול באזור הצוואר, הטיפולים השמרניים, הניתוחיים, בדרך כלל לא יעילים".

מהן האלטרנטיבות למתיחת פנים ללא ניתוח?

"בנוסף לחומרי המילוי, אשר השוק גדוש בהם, חומרים מצוינים שרק מתפתחים מבחינה טכנולוגית כל הזמן, ישנן גם הזרקות של חוטים נעלמים, שמציבים מתחת לעור. חוטים אלה, חוטי אפטוס, הם זמניים ונמסים בעור, ממש כמו חומרי המילוי. הפתרון של החוט הוא טוב, כי התוצאה החזותית שלו טובה, והטיפול עצמו נחשב לקל ומהיר באופן יחסי. אבל ההחזקה של החוטים את הפנים וזירוז ייצור הקולגן שלהם, זמניים ביותר. הפתרון שנותן כאמור תוצאה לא רעה נעלם לאחר חודשים אחדים, לכל היותר שנה. התגובה של הרקמות התת-עוריות לחוטים היא תגובה זמנית".

באיזה מקרים כדאי לגשת למתיחת פנים על ידי ניתוח בלבד?

"במצב שבו יש נפילה רצינית של העור, כולל שחרור של שרירי הצוואר באופן מובהק, וכשקו הלסת פונה כלפי מטה. גם במצב עודף עור בעפעפיים, שום הזרקה לא תוכל לסייע. אם יש נפילה בעור, חייבים להיפטר מעודפי העור על ידי ניתוח. לכן אם אישה בת 75, למשל, תסרב לניתוח מתיחת פנים או צוואר, יהיה קשה לסייע למצב הפנים שלה בעזרת זריקות או חוטים. למרות שאין לדעת מה צופן העתיד. חומרי המילוי וגם הלייזר מתפתחים כל הזמן. יכול להיות שבעתיד כל טיפול אסתטי באזורים אלה, גם למקרים החמורים יותר, יבוצע ללא ניתוח כלל. כבר היום חומרי המילוי נמצאים בדרגות שונות, ויש להם חוזק שונה כשהם מעלימים קמט, או מייצרים נפח חדש בפנים. חומרי המילוי בעלי אחוז סיבית גבוה יותר שורדים יותר טוב מאשר האחרים. חשוב לדעת, שלעומת הטיפול הראשון, דווקא הטיפול השני והשלישי מחזיקים יותר זמן, כי הגוף לומד לייצר סביב החומרים החדשים שמוזרקים אליו כמות גדולה יותר של קולגן. הטיפול הראשוני הוא זה שמחזיק הכי פחות זמן, ובהמשך התגובה של הגוף לטיפול היא טובה יותר באופן משמעותי".

מה ההבדל בין בוטוקס לחומרי מילוי?

"בבוטוקס משתמשים כדי להעלים קמטים הקשורים לתנועה של השריר, קמטים אותם אנחנו מכנים 'קמטי הבעה', כמו קמטי כעס בפנים, קמטי צחוק סביב העיניים, וכל קמט שנוצר בעקבות תנועה של שריר, ולא בעקבות בלייה טבעית של העור. חומר הבוטוקס בעצם מונע את הכיווץ של השרירים הדינאמיים, ומנטרל אותם מתנועה חופשית. כמובן שלא מדובר בשרירים שהתנועה שלהם נדרשת, אלא שרירים שמראש אנחנו לא רוצים שיתפקדו באזור זה, ושאנחנו לא באמת צריכים אותם. העבודה עם הבוטוקס היא מאוד נקודתית, והתוצאות שלו יפות. חומרי מילוי כגון : פרפקטה או רסטילן ,ממלאים קמטים שנוצרו מזיקנה, ומסייעים למצק אזורים נפולים".

מהם הסיכונים בטיפולים אסתטיים בפנים ללא ניתוח?

"רוב חומרי המילוי שמשתמשים בהם כנגד תופעות הזיקנה הם סינתטייים, ולעתים הגוף מגיב להם בתגובה אלרגית. בדרך כלל התגובה היא מאוד מינורית ונדירה, ויחד עם הקידמה, התגובות האלה מצטמצמות מאוד, והחומרים הופכים לבטוחים. סיכון נוסף הוא תגובה של זיהום באזור המטופל, וכן שטפי דם שנוצרים בעקבות ההזרקות, אך אלה בעיות פתירות וזמניות".

בואו לדבר על זה בפורום מתיחת פנים, מילוי קמטים וניתוחי חזה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום