חדש: מנווטים לחדר הרופא

(0)
לדרג

לראשונה בישראל, במרכז הרפואי כרמל הושקה אפליקציית GPS שתעזור לכם להגיע למחוז חפצכם בתוך מתחם בית החולים, לקבל מידע על שעות הביקור וכדומה

מאת: מערכת zap doctors

אם גם לכם יצא ללכת לאיבוד במסדרונות בית החולים או להסתובב בין הבניינים בחוסר אונים, אתם לא לבד. ממחקרים שנערכו ברחבי העולם עולה כי בעיית ההתמצאות בבתי החולים טרם נפתרה ב-100%. זאת ועוד, השילוט וההכוונה לעתים לא מספיקים, והחיפוש הקדחתני מעלה את מפלס החרדה אצל מטופל שמחפש נואשות את חדר הרופא. כעת, לראשונה בישראל, משיקים בבית החולים הצפוני כרמל, אפליקציית GPS שתנווט אתכם היישר למחוז חפצכם בתוך מבנה בית החולים.

לדברי קרן מרום, מנהלת השירות בכרמל, "אפליציית ניווט נותנת מענה גם לבעיית איחורים לבדיקות ולטיפולים. אנשי הצוות הרפואי נתקלים, לא פעם, במטופלים אשר מגיעים באיחור לבדיקה או למחלקה הדרושה בגלל קשיי התמצאות. אפליקצית הניווט תביא לחווית שירות טובה יותר ותביא לשיפור בשביעות הרצון ותחושת הבטחון של המטופלים והמבקרים בבית החולים".

איך זה עובד?

המערכת פועלת בצורה דומה לתוכנת הניווט המוכרת WAZE ופותחה בהתאם לצרכי המבקרים בבתי החולים. היא ממקמת במדויק את המשתמש בתוך מבנה בית החולים, באמצעות הסמארטפון שלו. המערכת הייחודית פורסת בתוך הנייד את מפת ההתמצאות ומשלבת בה נקודות עניין מרכזיות, כמו שמות המחלקות או היחידות, מיקום המעליות, שם הקומה שבה נמצא המטופל במעבר בין קומות וגם את מיקום הקפיטריה. את האפליקציה ניתן להפעיל כבר מהבית ולקבל הוראות הגעה לבית החולים למחלקה או ליחידה הנדרשת כבר מהחניה בבית, והיא מסתנכרנת עם תוכנות הניווט WAZE ו-Google Maps.

המערכת מאפשרת חיפוש יעד חכם, למשל מציאת שרותי נכים, עמדות שתיה ושרות וגם את משרד הקבלה. באמצעות המערכת ניתן לשלוח את המיקום המדויק לחברים בדומה למיקומים המוכרים מאפליקציית הפייסבוק, וגם לשמוע באמצעות רמקול המכשיר או האוזניות את הוראות ההגעה לדרך באחת מהשפות שתבחרו. כמו כן האפליקציה יוצרת שכבת מידע על מפת הניווט, ומציגה בקליק בודד מידע נוסף על המחלקות, למשל שעות ביקור או פרטים על טיפולים במחלקה.

ד"ר ורד שבדרון, מנהלת מחלקת חדשנות באגף השירות ב"כללית", מסבירה: "כדי לתת פתרון זמין, מהיר ונגיש חברנו לחברת M.L INDOOR NAVIGAION SYSTEM חברת בת שלSpreo, ומימשנו את הטכנולוגיה הייחודית למיקום וניווט כפתרון חדשני לבעיה. מערכת הניווט של חברת Wayfindr מנצלת תשתיות קיימות משולבות עם רכיבי הסמארטפון בכדי לספק פתרון מיקום וניווט מהבית ועד ליעד הסופי בתוך בית החולים".

האפליקציה תומכת ב 4 שפות: עברית, ערבית, אנגלית ורוסית והיא מושקת בשלב ראשון בגרסת אנדרואיד ובתוך זמן קצר תועלה גם בגרסה לאייפון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום