יום אבחון בכנסת: דלקות מפרקים

(0)
לדרג

מחלות ראומטיות הן כבר מזמן לא נחלתם של קשישים בלבד. אחת הבעיות היא שהגילוי נעשה לרוב באיחור. בוא למלא את שאלון האבחון שמילאו חברי הכנסת

מאת: מערכת zap doctors

מפרקים על הפרק. חברי הכנסת יגיעו היום (ד') לאבחון מיוחד, במסגרת "יום אבחון מחלות ראומטיות", ראשון מסוגו, במטרה להעלות את המודעות הציבורית לשכיחות מחלות ראומטיות בישראל.

למעלה מ-500 אלף איש בישראל סובלים ממחלות ראומטיות, אך רבים מהם אינם מאובחנים בזמן ואינם מודעים כלל למחלתם. מחלות ראומטיות הן מחלות כרוניות, הפוגעות במערכת השרירים, שלד ומפרקים ובמערכות נוספות בגוף ומצריכות טיפול רפואי מתמשך לכל החיים. מחלות אלו, כגון דלקת מפרקית שגרונית או דלקת מפרקים ספחתית או מחלות דלקתיות של עמוד השדרה, פוגעות במבוגרים וצעירים כאחד ובעלות השפעה על איכות חייהם של החולים.

אחד האתגרים הניצבים בפני המתמודדים עם מחלות ראומטיות הוא האבחון המוקדם: הסטטיסטיקה העולמית מצביעה על איחור באבחון של 5-10 שנים בחלק ממחלות אלו. אם המחלות לא מאובחנות בזמן ולא מטופלות כראוי, הן עלולות לגרום לנזק בלתי הפיך למפרקים, לסבל מתמשך ואף לנכות.

לצורך כך, יצאה עמותת עינבר (עמותה ישראלית לנפגעים במחלות ראומטיות) במסע הסברה לעידוד אבחון בזמן של המחלה, במסגרתו היא מסתייעת בשאלון מקצועי המיועד למטופל, הסובל מכאבי גב או מפרקים כרוניים, ועדיין אין אבחון מסודר בידו. לחצו כאן למילוי שאלון האבחון למחלות ראומטיות.

פרופ' מירב לידר, מנהלת היחידה הראומטולוגית, המרכז הרפואי שיבא: "אבחון מוקדם של מחלות ראומטיות הוא קריטי היות והוא מאפשר להעניק הטיפול המיטבי לחולה, לשנות את מהלך מחלתו ואת איכות חייו. חשוב שגם צעירים יהיו מודעים לכך שהם עשויים ללקות במחלה ראומטית ושזו אינה נחלתם הבלעדית של הקשישים. כל אדם הסובל מכאבי מפרקים או גב מעל 3 חודשים צריך לעבור אבחון ראומטי כחלק מהבירור הרפואי".

בואו לדבר על זה בפורום ראומטולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום