"כל יום שעובר - התעללות בילדים"

(0)
לדרג

כך לדברי יו"ר הוועדה לזכויות הילד בכנסת. הוועדה דנה במצב המשפטי המורכב שבו ההורים, שלעתים מתעללים בילד, הם אלו שצריכים לאשר לו לקבל טיפול נפשי

מאת: מערכת zap doctors

אבסורד. ילדים שעברו התעללות בידי הוריהם, עדיין נדרשים לאישור מהם כדי לקבל טיפול רפואי. אלו הם פני הדברים כפי שהם משתקפים בדיון שנערך אתמול (ב') בוועדה לזכויות הילד בכנסת. יו"ר הוועדה, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (הליכוד ביתינו), אמרה כי "מדיניות הטיפול בקטינים קטסטרופלית".

הוועדה דנה בנושא הסכמת הורים לטיפול רפואי בילדיהם ובבעיות שמתגלות עקב הנהלים השונים הקיימים בנושא. לוי-אבקסיס הדגישה כי המצב כפי שהוא היום מהווה פגיעה ישירה בקטינים, שכן מתן טיפול רפואי לקטין, לרבות טיפול נפשי, מבוסס על הסכמת הוריו שלפעמים הם חלק מהבעיה. "לפעמים דווקא ההורים הם מקור הנזק ויהיה זה אבסורד שקטינה שעברה התעללות מצד הוריה תצטרך את אישורם לטיפול רפואי", אמרה. היא הוסיפה כי כיום לא קיימים נתונים מדויקים על מספר הקטינים שפנו לטיפול ונזקקו לאישור הוריהם וסורבו או נתקלו בקשיים, אך ברור שיש כאלה, ועל כן על הוועדה להתערב. "יש לדאוג שהמלצות הוועדות השונות שדנו בנושא יגובשו לכדי חקיקה מוסדרת והגיונית שתיטיב עם הקטינים, ולא תעמיס עליהם עוד קשיים. כל יום שעובר הוא התעללות בילדים".

עוד הוסיפה כי המצב כיום משאיר מקום לפרשנות מסוכנת מצד אנשי המקצוע, מותיר אותם חשופים לתביעות אישיות, ולכן הורתה למשרדים השונים להוציא מיידית חוזרי מנכ"ל שיסבירו את סמכות הגורמים בנושאים השונים, ללא אפשרות לפרשנות.

טל נשרי, יועצת משפטית במשרד הבריאות, ציינה כי המשרד מגבש חוק מול כל הגורמים הרלבנטיים, וכי "התוצר הסופי נמצא בתהליכים סופיים ויפורסם בקרוב". לעומתה, צחי גרוסמן, מזכ"ל האיגוד לרפואת ילדים, ביקר את התנהלות משרד הבריאות ואמר כי "לאור המלצות הוועדה בעבר והדו"ח שפורסם בעקבותיו - לא ברור מדוע בשנת 2014 אין חקיקה מסודרת בנושא, בזמן שרופאים חשופים מידי יום לתביעות משפטיות". לדבריו הצטרפה חנה סלוצקי, עובדת סוציאלית ראשית במשרד הרווחה, שהדגישה כי "המצב אכן בלתי-נסבל ועובדות סוציאליות חשופות לאיומים. במשרד הרווחה עמלים על גיבוש תזכיר חוק שיטפל בנושאים הללו".

נציגת קופת חולים מכבי, עו"ד לירון חבוט-לוי, ציינה כי "הצוותים הרפואיים פועלים תמיד לטובת הילד עד כמה שהחוק מותיר, על אף איומים ואלימות מצד ההורים ותוך סיכון לתביעות אישיות. המדינה חייבת לחוקק חוק על מנת שאותם ילדים יזכו לטיפול רפואי הולם, והצוותים הרפואיים יהיו מוגנים".

בואו לדבר על זה בפורום בריאות הנפש.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום