הטיול הגדול: כך תחזרו בשלום

(0)
לדרג

מתכוננים לטיול הגדול בחו"ל? אל תשכחו להכניס לצ'ימידן ערכת עזרה ראשונה, אמצעי מניעה ומשככי כאבים. ניסיתם פעם להשיג את כל אלה במקומות שכוחי אל?

מאת: מערכת zap doctors

ההתרגשות שלפני טיול בחו"ל היא בדרך-כלל גדולה ורשימת ההמלצות אודות מה כדאי לקחת לדרך היא רשימה ארוכה, החל בשק שינה עמיד במיוחד, תרמיל חזק, חולצה תרמית, וכלה בחיסונים שונים נגד מחלות שבישראל כבר שכחו מקיומן.

לעתים, אולי בגלל צמצום הציוד למינימום בשל מגבלת משקל וגודל התרמיל, יש נטייה להשאיר בבית את מה שעשוי לעזור לנו לעבור את הטיול בשלום: ציוד רפואי ותרופות. רגע לפני שאתם אורזים, חישבו שוב: אולי כדאי לקחת פחות בגדים, כי סוודר ניתן לקנות בכל מקום בעולם בזול, אבל נסו (ולא תצליחו) למצוא כדור נגד כאבי ראש כשאתם על פסגת הר באמצע שום מקום...

ד"ר מיכאל ויינפאס, רופא מומחה לרפואת משפחה, הכין עבורכם רשימה לא ארוכה (או כבדה) מדי שתבטיח שתיסעו בשלום וגם תחזרו בשלום.

רפואת מטיילים (אילוסטרציה)
רפואת מטיילים (אילוסטרציה)

מה כדאי לכלול בערכת עזרה ראשונה לטיול לחו"ל?

ערכת עזרה ראשונה: נשמע טריוויאלי, לא? ובכל זאת מעטים טורחים לקחת עימם פלסטרים, משחת פולידין, משחה לכוויות או אביזרי חבישה. הרי פציעות קלות עלולות לקרות די בקלות, בוודאי אם אתם נמצאים בטיולי שטח, וללא ערכה שכזו, גם פצע קטן עלול להזדהם ולקלקל את המשך המסע. לכן כדאי להצטייד גם במשחות אנטיביוטיות, כגון מופוריצין, סינטומיצין, תראולון וכיו"ב.

האם כדאי לקחת לחו"ל אמצעי מניעה?

נשים הרגילות לקחת גלולות למניעת היריון, צריכות לדאוג מראש למספר מרשמים מרופא הנשים או מרופא המשפחה, ולרכוש את הגלולות בישראל. ניתן לבקש לרכוש עבור 3 חודשים מראש, לרגל נסיעה. ואם את שייכת לאותן 30% מהנשים ששוכחות לקחת גלולה לפחות פעם בחודש, אולי כדאי שתשקלי להחליף את הגלולות בטבעת הווגינאלית החד חודשית (נובה רינג), וכך תוכלי לפחות להבטיח לעצמך שקט נפשי כל החודש ולחזור ארצה עם בטן מלאה בחוויות ולא בעובר.

מה בנוגע לקרם הגנה מהשמש?

הסיסמה 'להיות חכם בשמש' תקפה בכל העולם וכך גם השמירה על העור מפני הנזקים הטמונים בשיזוף מתמשך (שלא לדבר על כוויות כתוצאה מחשיפת יתר לשמש). אגב, זהו פריט חובה גם למי שבוחר לטפס על הרים מושלגים שהקרינה בהם גבוהה.

האם כדאי לקחת משככי כאבים לטיול בחו"ל?

כאבי ראש, כאבי מחזור או כאבי שרירים אינם מבדילים בין היותכם בבית או בחופשה, במיוחד אם הם חלק מהשגרה המוכרת לכם בארץ. נכון שגם בחו"ל ניתן לרכוש כדורים נגד כאבים, אבל אם אתם נקלעים לאזור נידח במדינת עולם שלישי, הדבר האחרון שהייתם רוצים לבלוע זו תרופה שהמקור שלה לא ברור. הצטיידו בישראל, מבעוד מועד, בכדורים אליהם אתם רגילים, ותחסכו מעצכם כאב ראש אמיתי, תרתי משמע.

רוב האנשים יודעים איזו אנלגטיקה טובה להם: יש כאלה שהכאב שלהם מופג על-ידי אקמול ותרופות שונות המשלבות אקמול עם קפאין וקודאין, יש שמורגלים יותר בנוגדי דלקת כמו אדקס, נורופן, אדוויל, אופטלגין ודומיהם, ויש הסובלים ממיגרנות, המשתמשים בתרופות ספציפיות למיגרנה ממשפחת הטריפטנים, כגון: אימיטרס, זומינג רלרט ודומיהם. בכל מקרה, כל אדם, כדאי שיצטייד מראש בתרופה המתאימה עבורו, למקרה של התקף.

מה לעשות כשכואבת הבטן בחו"ל?

אין ספק שאחת החוויות בטיול קשורה לטעימה של מאכלים מקומיים, אך לא תמיד הקיבה שלנו עומדת בזה. לכן מוטב להצטייד בקל-בטן ונוגדי עוויתות כמו פפברין למקרה של כאבי בטן עוויתיים. קל-בטן נועד למקרים של שלשולים קלים, ונוגדי שלשול חזקים יותר, כמו סטופיט ולופרמיד, נועדו למקרים קשים יותר. ואם כבר מדברים על אוכל, מומלץ להצטייד במשחה טיפולית ומאלחשת למקרה של היווצרות אפטות בפה, כמו אפטגון, ואורקורט אי, אחרת קצת יקשה עליכם ליהנות מהמנה.

האם כדאי לקחת גם נוגדי אלרגיה?

בהחלט. כדאי שתארזו גם תרופות נוגדות אלרגיה למקרים של נזלת אלרגית, קדחת השחת או אלרגיה אקוטית, העלולה להתבטא בפריחה מגרדת, הכוונה לאלרגיקס, אוריאוס, טלפסט ודומיהן. חלקן מרדימות, כך שנטילה שלהן בלילה גם תוכל לעזור במקרה של בעיות שינה.

בנוסף, כדאי להצטייד באנטיביוטיקה רחבת טווח כדוגמת ציפרו, שיכולה לכסות דלקות במערכת השתן, המין, הנשימה והעיכול. וכן משחת קומבינציה הכוללת סטרואידים, אנטיביוטיקה ותכשיר אנטי-פטרייתי, כדוגמת דרמקומבין, טרידרם ודומיהם, שתוכל לתת מענה לפטרת או לזיהום עם מרכיב דלקתי.

לסיכום: אתם מכירים את גופכם טוב יותר מכולם, לא כל שכן אם אתם סובלים ממחלה כרונית כזו או אחרת. בדיוק כמו שאתם מקדישים זמן לתכנון מסלול הטיול, אל תדלגו על התייעצות עם הרופא המטפל שלכם על הדרך הטובה ביותר להישאר מאוזנים גם מעבר לים.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת מטיילים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום