קיצור קיבה: הטבעת נפלה לקיבה

(0)
לדרג

טבעת סיליקון ששימשה להצרת קיבה, אך החליקה פנימה וגרמה לבעיות עיכול, הוצאה בתהליך אנדוסקופי חדשני בבית חולים הלל יפה. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בשבוע שעבר בוצע הליך רפואי מורכב שבו הוצאה ללא ניתוח טבעת סיליקון ששימשה להצרת קיבה של אשה. מדובר בהליך שכמוהו בוצעו רק בבתי חולים בודדים בישראל בשנתיים האחרונות.

ניתוחי טבעת להצרת הקיבה היו ניתוחים שכיחים ביותר בשנים עברו לצורך הפחתה במשקל. בניתוחים אלו, הושמה טבעת סביב הקיבה וחוברה לצינורית תת עורית בבטן. בניפוח הצינורית התת-עורית ניתן היה לשלוט במידת ההידוק של הטבעת סביב הקיבה ובמידת ההפרעה לאכילה. אחד הסיבוכים המוכרים של שיטה זו, מופיע בחלוף השנים, כאשר הטבעת חודרת לתוך הקיבה. חדירה זו יכולה לגרום הפרעות בבליעה, כאב ואף דימום.

בשבוע החולף טופלה בשיטה זו אשה שעברה את ניתוח הטבעת לפני כ-12 שנים. בחודשים האחרונים החלה להתלונן על הפרעות בבליעה והקאה עם תוכן דמי. בדיקה גסטרוסקופית שעברה במכון הגסטרואנטרולוגיה ב"הלל יפה" גילתה כי המקור לתלונות הוא טבעת הסיליקון, שחדרה את דופן הקיבה מבחוץ פנימה, וכי יש צורך להוציאה.

בהליך משולב של צוות המכון לגסטרואנטרולוגיה בראשות ד"ר יעל קופלמן וצוות המחלקה לכירורגיה הוצאה הטבעת מתוך הקיבה בשיטה אנדוסקופית, ללא צורך בניתוח הקיבה. בסיוע צינור המוחדר דרך הפה בוצע חיתוך של הטבעת והוצאתה דרך הפה. במקביל, נעשה חתך קטן בדופן הבטן, שדרכו הוציא הכירורג, ד"ר גמאל ג'יזמאווי את הצינורית התת עורית.

"למעשה", מסבירה ד"ר קופלמן, מנהלת המכון הגסטרואנטרולוגי, "השיטה זו מאפשרת מניעת פתיחת בטן או חיתוך של הקיבה, ובכך גם יתרונותיה הרבים היא חוסכת פרוצדורה כירורגית גדולה המחייבת אשפוז ממושך, חוסכת כאבים ותחלואה הנלווים לפעולה כירורגית, היא כוללת זמן ביצוע קצר יותר ובהתאם זמן קצר יותר בו נתון האדם תחת הרדמה".

האשה נשארה בבית החולים לצורך השגחה בלבד ושוחררה לביתה כעבור מספר ימים במצב טוב וללא התופעות מהן סבלה.

בואו לדבר על זה בפורום גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום