אושר: אין לפטר בזמן טיפולי פוריות

(0)
לדרג

הכנסת אישרה הצעת חוק המרחיבה את ההגנה מפני פיטורין לעובדות שעוברות בטיפולי פוריות. בעבר היה ניתן לממש את הזכות עבור שני ילדים בלבד

מאת: מערכת zap doctors

שיפור בתנאי העסקה של נשים בטיפולי פוריות. מליאת הכנסת אישרה השבוע בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק עבודת נשים, לפיה ייאסר על מעסיק לפטר עובדת בתקופת טיפולי פוריות, גם אם השתמשה בזכות זו אצל מעסיק קודם.

על פי הצעת החוק של ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) וחברי כנסת נוספים, זכות ההגנה מפני פיטורים תעמוד לעובדת בעת טיפולים לקראת שתי לידות מכל בן זוג בכל מקום שבו תועסק. עד כה הזכות הייתה מוגבלת לצורך הבאת שני ילדים בלבד לאורך כל שנות עבודתה של האשה, גם אם החליפה מקומות עבודה.

ח"כ סטרוק, שזו הצעת החוק הראשונה שלה שנכנסה לספר החוקים, אמרה כי "ההצעה תעזור לנשים שהחיים התאכזרו אליהן, קשה להן להביא ילדים לעולם והן נאלצות לעבור טיפולים קשים. אי אפשר לקחת את הצער והכאב שמלווה את אותן נשים, אבל אפשר לעזור להן ולו במעט ואת זה אנחנו עושים היום".

ח"כ סטרוק הוסיפה כי "בשבוע שלאחר פרשת ויקהל, שבו התורה מעלה על נס את נשות ישראל שגם בתנאים הקשים ביותר התאמצו להרות, ללדת ולהביא חיים חדשים לעולם - זכיתי להיות שותפה ולו במשהו למאמציהן של נשים בנות דורנו, שמתמודדות עם קשיים עצומים בניסיון להרות וללדת".

בואו לדבר על זה בפורום טיפולי פוריות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום