בקרוב: מיטות שיקומיות בדרום הארץ

(0)
לדרג

כיום תושבי דרום הארץ שנזקקים לשיקום נאלצים להתאשפז במרכז הארץ, בשל מחסור במיטות שיקום בדרום. בקרוב: מחלקת שיקום בברזילי ו-20 מיטות שיקום בסורוקה

מאת: מערכת zap doctors

ביום רביעי האחרון נפטר בנה של ד"ר היימן-נוימן, סגנית מנהל בית החולים סורוקה - גיל, בגיל 17 וחצי, לאחר שלקה בדימום מוחי ואושפז לשיקום במרכז הארץ למשך חמישה חודשים, חרף היותו תושב הנגב. טרגדיה זו היא דוגמה לקושי אותן חוות על בשרן משפחות רבות מדרום הארץ שיקיריהן מאושפזים במחלקות שיקום במרכז, בשל מחסור במיטות שיקום בדרום.

בדיון שהתקיים היום (ג') בוועדת הבריאות של הכנסת בנושא אמרה יוזמת הדיון ומ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) "איך ייתכן שעברו 66 שנה מאז קום המדינה ועדיין אין בית חולים שיקומי בנגב? משפחה אחרי משפחה מתפרקות. מעבר למרחקים הרבים ולנסיעות, והקושי בקיום התא המשפחתי, מדובר בהוצאה של עשרות אלפי שקלים בשנה לכל משפחה".

מנהל בית החולים סורוקה, ד"ר אהוד דוידסון: "ליווינו את ניצה סגניתי במהלך חמשת החודשים האיומים מאז קרות המקרה ועד פטירתו של גיל. אנחנו מתכננים לפתוח מחלקת שיקום אשפוזית זמנית ומצומצמת, בעלת 20 מיטות, עד סוף השנה. לשם כך נצטרך לשכנע כוח אדם להגיע מהמרכז ומהצפון למען המטרה הלאומית הזאת ונזדקק לעזרה כספית גם בשיפוץ. אנחנו מבקשים שהמדינה תסייע ב-7 מיליון שקל לשם כך. במקביל אנחנו מקווים לפתוח תוך 3 שנים יחידת שיקום גדולה במבנה מיוחד בעלות של 40 מיליון שקל, מתוכם השגנו כבר 20 מיליון מתרומה ממשפחה יהודית ממיאמי. אני חושב שהמדינה צריכה לסייע לנו בשאר".

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) אמר בתגובה: "20 מיטות לא יפתרו את הבעיה. אחייניתי נפגעה מטיל ושהתה כמעט שנה וחצי בשיקום בתל השומר ואני מכיר את הטלטול ופירוק המשפחה כתוצאה מהנסיעות הרבות. אני מצפה שמשרד הבריאות יבשר על הקצאת 7 מיליון השקלים המבוקשים כצעד ראשון בפתרון המחדל רב השנים".

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה): "המדינה אחראית לבריאות אזרחיה. 7 מיליון שקלים זו בקשה צנועה וכסף קטן".
ראש מינהל רפואה במשרד הבריאות, ד"ר ארנון אפק: "משרד הבריאות גיבש ספר שלם ובו תכנית למערך שיקום בדרום. נצטרך למצוא תקציב לכך, כי אנחנו חייבים את זה לתושבי הדרום. אנחנו במשבר עמוק בתחום בכל רחבי הארץ: במדינת ישראל שיעור המומחים לשיקום עומד על 0.015%".

שלמה פשקוס מאגף התקציבים במשרד האוצר: "הבעיה מוכרת לנו. צפויה להיפתח מחלקת שיקום בבית החולים ברזילי באשקלון. שמענו רק אתמול על בקשת בית החולים סורוקה, ונדון בבקשה".

ח"כ מועלם-רפאלי סיכמה את הדיון ואמרה: "זה עשוי לקחת מספר שנים, אך נתגייס כדי שתושבי הדרום יזכו למערך שיקום נאות. על משרדי ראש הממשלה, האוצר והבריאות להיענות לקריאת מנהל בית החולים סורוקה ולהקצות את הכספים למיטות שיקום בבית החולים. בנוסף עליהם להציג במשותף תכנית לאומית לצורך מענה שיקומי הולם בדרום. דרך סיפורו של גיל ז"ל והטרגדיה הקשה נקדם את המטרה הלאומית הראויה הזאת".

בואו לדבר על זה בפורום שיקום נשימתי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום