נכות: הביטוח הלאומי יבחן התקנות

(0)
לדרג

שר הרווחה הנחה את המוסד לבחון את ספר הליקויים הקובע את שיעורי הנכות, לפי תיקונים של ארגוני הנכים. הוא עצמו התחייב להתייעץ עמם בסוגיה

מאת: מערכת zap doctors

שר הרווחה מאיר כהן (יש עתיד) התחייב להיוועץ בארגוני הנכים בכל הקשור לספר הליקויים של הביטוח הלאומי, והנחה את המוסד להתייחס לתיקונים המוצעים על ידי ארגוני הנכים. כך עולה ממכתב ששיגר לאחרונה ליור ועדת העבודה, הרווחה והבריאות חיים כץ, ולפרופ' שלמה מור יוסף, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי.

"קיבלתי את מסקנות הדיון של ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, אעמוד בהתחייבותי ואקיים התייעצות עם ארגוני הנכים בכל הקשור לספר הליקויים", כתב. כיום הדיונים לגבי תיקון הספר מאושרים בוועדות ציבוריות שמפקחות על עבודת הוועדות. בוועדות אלה חברים נציגי הציבור לרבות נציגי ארגוני הנכים והתיקונים עוברים את אישורו של משרד הבריאות. לדברי השר, השלבים הרבים בתהליך לשינוי הספר נועדו להגביר את השקיפות הציבורית ואת אמון הציבור בוועדות. עוד קבע כי המוסד לביטוח לאומי ייערך לביצוע מחקר השוואתי בין ספר הליקויים הקיים לתיקונים המוצעים.

"ספר הליקויים" הוא קובץ תקנות שמפורטים בו אחוזי הנכות הרפואיים המוכרים למי שוועדה רפואית קבעה שיש לו נכות רפואית בשל מחלה או פגיעה. בקובץ מתוארים הליקויים הרפואיים ולצדם אחוזי הנכות המתאימים. בשנים האחרונות נערכה עבודה מקיפה לשינוי ועדכון תקנות במגוון תחומים רפואיים, אשר נקבעו עוד בשנת 1956.

מכתב זה מגיע על רקע ישיבה שהתקיימה בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בנושא השינוי המתוכנן בספר הנכויות של אנשים עם מוגבלות. נציגי הנכים טענו בישיבת הוועדה כי חשאיות הדיונים בוועדות המקצועיות מעוררת חשד שהמוסד לביטוח לאומי מעוניין להסתיר מידע מהמבוטחים. לדבריהם, קיים חשש כי עקב השינויים ב"ספר הליקויים" תהיה הפחתה ניכרת באחוזי הנכות של המבוטחים ובמספר הזכאים לקצבאות נכות, וכי כ-80% מכלל המבוטחים יאבדו יותר מ-20% בממוצע מהנכות הרפואית שנקבעה להם בעבר, וכ-50% מהם יאבדו לגמרי את זכאותם לקצבה.

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום