אירובי ישמור מהתקף לב

(0)
לדרג

מחקר שנערך בקרב אנשי צבא בשוודיה, מגלה שהסיכון לאוטם שריר הלב בבגרות גבוה יותר בקרב מי שהכושר האירובי שלו היה נמוך יותר בעת הגיוס

מאת: מערכת zap doctors

אימון אירובי בסוף גיל ההתבגרות מלווה בירידה משמעותית בסיכון להתקף לב בגיל מבוגר יותר, כך מדווחים חוקרים משוודיה במאמר חדש, שפורסם בכתב העת European Heart Journal.

החוקרים כותבים כי כושר אירובי אינו זהה בהכרח לפעילות גופנית. כושר גופני משקף למעשה את משך הזמן שבו אדם יכול לרוץ על הליכון לפני שנופל. משך הזמן והקצב שבו ניתן לרוץ ונקבע על פי גישה זו על ידי גורמים גנטיים, לכן במחקר הנוכחי הם העריכו את הכושר הגופני, המיוחס לגנים של הנבדקים. חלק גדול מהשונות בכושר הגופני נובע משינויים גנטיים.

מדגם המחקר כלל כ-740 אלף גברים תושבי שוודיה מעל גיל 18 שנים, שהתגייסו לשירות צבאי בין השנים 1969 ועד 1984. כל המשתתפים עברו בדיקות להערכת הכושר האירובי באמצעות אופניים חשמליים, עם עלייה בתנגודת עד לנקודת העייפות.

במהלך מעקב ממוצע של 34 שנים, תועדו כ-11.5 אלף התקפי לב. לאחר שנלקחו בחשבון גיל המשתתפים, מדד מסת גוף, לחץ דם וגורמים חברתיים-כלכליים, נמצא כי כל עלייה של סטיית תקן אחת בכושר הגופני, לוותה בירידה של 18% בסיכון לאוטם לבבי. בהשוואה לגברים בחמישון העליון, באלו בכושר האירובי הנמוך ביותר תועדה עלייה של למעלה מכפליים בסיכון לאוטם לבבי. במילים אחרות, בעלי הכושר האירובי הגבוה ביותר היו בסיכון הנמוך ביותר להתקף לב, ולהיפך. בנוסף, החוקרים לא זיהו קשר בין מדדי כוח השרירים בתחילת המחקר לסיכון לאוטם לבבי מאוחר יותר.

לדברי החוקרים, הקשר בין כושר גופני לסיכון למחלות לב תואר בכל קטגוריות מדדי מסת הגוף, כך שבגברים בעלי עודף משקל שהיו בכושר גופני, עדיין תועד סיכון גבוה יותר לאוטם לבבי, בהשוואה לגברים רזים או גברים בעלי משקל תקין, שאינם בכושר גופני.

יש להתייחס לממצאים בזהירות, מאחר שלא ידוע מהן ההשפעות הישירות של כושר גופני על התוצאות בטווח הארוך, בהשוואה לגנים העשויים לתרום לכושר הגופני ולסיכון נמוך יותר לאוטם לבבי בבגרות.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות וכושר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום