כושר: המתבגרים לא זזים

(0)
לדרג

רק כרבע מבני הנוער בארה"ב עוסקים בפעילות גופנית לפחות שעה ביום כמומלץ על ידי הרופאים. ומהם ענפי הספורט המועדפים על אלה שבוחרים להתאמן?

מאת: מערכת zap doctors

המלצות לחוד, מציאות לחוד. מרבית המתבגרים בארה"ב אינם מגיעים להיקף המומלץ של פעילות גופנית בכל יום. כך עולה מדו"ח בנושא שפרסם לאחרונה המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

לפי הדו"ח, בשנת 2012, רק כרבע מהצעירים בגילאי 12-15 שנים עסקו בפעילות גופנית מתונה עד מאומצת במשך לפחות שעה ביום, כמומלץ. כ-8% מהצעירים בקבוצת גיל זו לא עסקו כלל בפעילות גופנית כלל.

בהערכת ההבדלים בין המינים מצאו החוקרים כי 27% מהבנים ו-22.5% מהבנות עסקו בפעילות גופנית מתונה עד מאומצת במשך שעה ומעלה, בכל ימות השבוע. ההבדלים לא היו מובהקים סטטיסטית, אך הם מתיישבים עם תוצאות שעלו ממחקרים קודמים ומצאו כי בנים נוטים להיות פעילים יותר מבנות.

כדורסל זוהה כפעילות הנפוצה ביותר עליה דיווחו בנים פעילים גופנית, לאחריה ריצה, פוטבול, רכיבה על אופניים והליכה. בבנות, הפעילות הנפוצה ביותר הייתה ריצה, לאחריה הליכה, כדורסל, ריקוד ורכיבה על אופניים.

עוד עולה מהנתונים, כי בנים ובנות בעלי עודף משקל נוטים להיות פחות פעילים גופנית, בהשוואה לבנים ובנות בעלי משקל תקין.

פעילות גופנית סדירה בצעירים משפרת את הבריאות הגופנית והנפשית ועשויה להביא לשיפור תפקוד אקדמי. החוקרים מציינים כי הרגלי פעילות גופנית נוטים להמשיך מהילדות לתקופת הבגרות הצעירה.

לדברי החוקרים, מאחר שחוסר פעילות גופנית הוא גורם סיכון הפיך למחלות רבות, דוגמת מחלות לב וכלי דם ומחלות ממאירות, מעקב אחר שכיחות הפעילות הגופנית בצעירים בארה"ב עשוי לסייע בפיתוח התערבויות מתאימות לציבור הרחב.

בואו לדבר על זה בפורום אימון, כושר גופני ותזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום