אוסטיאוארתריטיס: נסו אבוקדו וסויה

(0)
לדרג

נטילת תוספי מזון הכוללים תמציות של אבוקדו ופולי סויה במשך שלוש שנים משפיעה באופן חיובי על מבנה המפרק אצל הסובלים מאוסטיאוארתריטיס של הירך

מאת: ד"ר עמית עקירוב

תוספי מזון הכוללים תמציות של אבוקדו ופולי סויה הדגימו תוצאות חיוביות כטיפול המשפיע על מבנה המפרק בחולים עם אוסטיאוארתריטיס של הירך. כך מדווחים חוקרים מצרפת, במאמר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Annals of the Rheumatic Diseases.

המחקר ארך שלוש שנים וכלל חולים עם אוסטיאוארתריטיס תסמינית של הירך, שחולקו באקראי לשתי קבוצות; באחת מהן ניתן טיפול ב-300 מ"ג ליום של תמצית אבוקדו וסויה, ובשנייה - פלסבו. מדי שנה נערכו צילומי אגן וצילומי ירך. החוקרים בחנו את שינוי בהיצרות החלל המפרקי לאחר שלוש שנים, כפי שנמדד באזור הצר ביותר בצילום אגן או צילום קדמי-אחורי של הירך הפגועה (מדידה ידנית באמצעות זכוכית מגדלת). בהערכה הסופית של הנתונים נכללו כל החולים עם לפחות שני צילומי רנטגן עוקבים.

מדגם המחקר כלל 399 חולים, כאשר 345 חולים נכללו בהערכה הסופית של הנתונים. גיל המשתתפים הממוצע עמד על 62 שנים (בטווח 35-84 שנים), כאשר 54% מהם היו נשים.

החוקרים לא זיהו הבדלים משמעותיים בהיצרות החלל המפרקי הממוצע, אך שיעור החולים שאצלם זוהתה התקדמות של המחלה היה נמוך ב-20% בקבוצה שצרכה תוספי מזון, בהשוואה לקבוצת הפלסבו (40% לעומת 50%, בהתאמה). פרופיל הבטיחות של הטיפול היה מצוין גם כן.

לדברי החוקרים, שלוש שנים של טיפול בתוספי אבוקדו ופולי סויה הביאו להפחתת שיעור החולים עם אוסטיאוארתריטיס של הירך עם התקדמות היצרות חלל מפרקי, עדות להשפעה מבנית אפשרית של התוספים, אך דרושה הערכה נוספת של החשיבות הקלינית של ממצאים אלו.

בואו לדבר על זה בפורום ראומטולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום