הדסה: זעקת המתמחים לא נשמעת

(0)
לדרג

לאחר שלא חלה התקדמות, העובדים ינטשו באמצע יום עבודה לעת מחאה, כשרק פעולות מצילות חיים ימשיכו להינתן. הרופאים הצעירים תוהים: מי ירצה להתמחות פה?

מאת: מערכת zap doctors

כשבוע מאז הקפאת ההליכים נגד בית חולים הדסה, העובדים טרם קיבלו את מלוא המשכורות. הבוקר (א') יוחרפו העיצומים, לאחר שבסוף השבוע לא חלה התקדמות בשיחות בין ועדי העובדים, ההסתדרות והנהלת המוסד.

לאחר שבשבוע שעבר איימו בהסתדרות כי אם שכרם של האחים והאחיות ושל עובדי המנהלה והמשק לא ישולם, צעדי המחאה יוחרפו - היום ינטשו העובדים באמצע יום העבודה. זאת במציאות שבה ממילא פועל בית החולים במתכונת חירום מצומצמת. בעת ההשבתה, ימשיך המוסד לבצע פעולות מצילות חיים.

שרת הבריאות יעל גרמן הודיעה בשבוע שעבר כי תמנה צוות בדיקה שיבחן את המשבר שאליו נקלעה הדסה. "חיוני לזהות את הקשיים שעומדים בבסיס התהליכים שהובילו למשבר. החשיבות רבה למניעת הישנות משברים, בהדסה ובבתי חולים אחרים, ואף לבטא זאת בדרכי הסדרה ופיקוח", אמרה.

מתמחי הדסה: דור הולך ונעלם?

על רקע דברים אלו, כתבו המתמחים בבית החולים מכתב למנכ"ל הדסה, אביגדור קפלן. "עתה, כשמביטים בעין מפוכחת על הנעשה בהדסה, נראה כי אין מנוס מקביעה כי ללא שינוי מהותי ומשמעותי, שכבת דור רופאי העתיד של הדסה עומדת בפני סכנת היעלמות", הזהירו.

לדבריהם, "אם בחודשים הקרובים (אם לא למעלה מכך), הדסה תמשיך להיטלטל אנה ואנה כספינה העומדת לטבוע, טרם הגיעה לחוף מבטחים שליו, הדבר ייצור תגובת שרשת שלילית שלא רק תמנע את הגעתם של מתמחים עתידיים (כולל כאלו שכבר סיכמו את הגעתם להדסה), אלא אף תבריח במוקדם או במאוחר את מרבית שדרת המתמחים בכל המחלקות, אל עבר בתי חולים אחרים המשוועים להגעתם.

במצב הזה, מסבירים המתמחים, כשהציפייה היא לעבודה קלינית קשה ב-100% מאמץ, ותגמול חלקי ולא מספק בעוד שבמקומות אחרים מוצע ביטחון כלכלי מסודר, הבטחת כל זכויותיו ותנאיו, ועתיד בטוח עם קרקע יציבה לכל אורך מסלול התמחותו. "זו לא תהיה הפרזה לטעון כי אם יגיע מתמחה שכזה, יהיה בהחלט מקום לחשוד בו כי שפיותו מוטלת בספק רב".

בואו לדבר על זה בפורום לימודי רפואה - כללי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום