צו הקפאת הליכים לבי"ח הדסה

(0)
לדרג

ביהמ"ש המחוזי בי-ם העניק למוסד הגנה מפניו נושיו למשך 90 ימים. החשש בקרב הרופאים הוא כי שכרם ייפגע, אך מסתמן לפחות כי הביטוח המקצועי יוחזר

מאת: מערכת zap doctors

השופט דוד מינץ מבית המשפט המחוזי בירושלים הוציא הבוקר (ג') צו הקפאת הליכים לבקשת בית החולים הדסה. הצו יעניק למוסד הגנה מנושיו למשך 90 ימים.

כמו כן אישר למוסד למנות את עו"ד מאיר ליפא ואשר אקסלרוד כנאמנים ללא סמכויות ניהול, שיהיו אחראים על הגשת תוכנית הבראה לבית החולים. לעת עתה ימשיך בית החולים את פעילותו בעזרת מענק של 50 מיליון שקל מטעם ארגון נשות הדסה, ו-50 מיליון שקלים נוספים שתזרים המדינה.

בדיון היום מתח השופט מינץ ביקורת על התמודדות המוסד הרפואי עם הגירעונות, ורמז כי תיתכן חקירה שתבדוק את השתלשלות העניינים שהביאה לקריסתו של בית החולים החשוב בירושלים.

החשש בקרב הרופאים הוא שההקפאה תתבטא בכך שלא יקוימו חוזים קיבוציים ומשכורות העובדים ייפגעו, חשש שאישר ברמה מסוימת מנכ"ל הדסה אביגדור קפלן, שאמר שהמשכורות למי שמרוויח עד 10 אלף שקלים ישולמו במלואן.

מההסתדרות הרפואית (הרי) נמסר בתגובה על הקפאת ההליכים: "אנחנו מאוד שמחים שהשופט מבין שצריך את שני הצדדים על מנת להגיע להסכמה ושעוד ליפא, עם כל הכבוד וההערכה, אינו הנאמן היחיד, בעקבות טענתנו לניגוד עניינים".

עניין אחר שהקשה מאוד על עבודת הרופאים לאחרונה הוא אי הבהירות באשר לביטוח המקצועי, שלא היה ברור אם ישולם במסגרת התסבוכת הפיננסית שאליה נקלע בית החולים. בהיעדר ביטוח זה חשופים הרופאים לתביעות רשלנות רפואית, ועל כן איימו בהר"י בהשבתה אם לא תחודש הפוליסה. בהמשך להתפתחויות האחרונות, נסוגה הר"י מאיומי ההשבתה; "לגבי הפוליסה, אנחנו עדיין לומדים אותה וכרגע לא נותנים הוראה לעזוב את בית החולים, וממשיכים בינתיים בעבודה במתכונת שבת", נמסר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום