מתיחת בטן: מראה צעיר וחטוב

(10)
לדרג

אל תשמרו דברים בבטן: סובלים מבטן גדולה? עודפי עור ושומן? כדאי לשמוע על ניתוח מתיחת בטן הכולל שאיבת שומן ומציע מראה צעיר וחטוב. מדריך מקיף להצרת היקפים

מאת: מערכת zap doctors

ניתוח מתיחת בטן נועד לסייע לכן להיפטר מכל עודפי השומן, להסיר את העור המשתפל ולהדק את שרירי הבטן הרפויים שנותרו לאחר הלידות ולאחר הרזיה או ניתוחי קיצור קיבה למיניהם.

לאחר הניתוח, תוכלו להתגאות בבטן מתוחה והדוקה ומראה גוף צעיר וחטוב בהרבה, תודות לשילוב כל הטכניקות הניתוחיות השונות, המסייעות לפיסול כל שכבות הבטן, צדי הגו והמותניים וכבונוס תזכי גם למתיחה והרמה של אזור הערווה.

ד"ר נועם חי, מומחה לניתוחים פלסטיים אסתטיים, משיב לשאלותינו בנושא מתיחת בטן.

מתיחת בטן (אילוסטרציה)
מתיחת בטן (אילוסטרציה)

מי המטופלים או המטופלות אשר יכולים להתאים לניתוח מתיחת בטן המשלב פיסול שומן?

"באוכלוסיית הנשים, מדובר לרוב באלה שסיימו את שלב הלידות בחייהן ואשר כתוצאה מהלידות נוצרו בגופן עודפי עור מרובים, רפיון והשתפלות העור, חולשה ורפיון של שרירי הבטן, לעתים עד כדי היווצרות בקע טבורי או חולשה בקו האמצע (דיאסטזיס רקטי). קבוצה נוספת, המשותפת הן לנשים והן לגברים, היא אלה שירדו מאוד במשקלם. אני מדבר על אנשים שירדו 20, 30, 50 ו-80 ק"ג ממשקלם, לרוב לאחר ניתוחי קיצור קיבה למיניהם (טבעת, שרוול קיבה ומעקף קיבה) - ובעקבות ההרזיה הגדולה נותרו בגופם עודפים מרובים של עור ושומן.

במקרים אלה, הניתוחים לפעמים נרחבים יותר ויכולים לכלול אזורי גוף נוספים, כגון הזרועות והירכיים. לעתים נדרש ניתוח היקפי באזור חגורת הבטן, הקרוי "מתיחת גוף".

באיזה מקרים לא ניתן, או לא מומלץ, לבצע ניתוח מתיחת בטן?

"הניתוח לא נועד להפוך אנשים שמנים לרזים. אך גם במקרים בהם ישנה השמנת יתר בדרגה קלה בינונית, עד ל-BMI סביב 33, ניתן לבצע את הניתוח בהצלחה ולהשיג שיפור ניכר במראה הבטן ובחיטוב הגוף. במקרים של השמנת יתר משמעותית יותר, הפתרון הוא כמובן תזונה, בשילוב ספורט, או במידת הצורך קיצור קיבה. במקרים אלה מתיחת בטן ופיסול הגוף הנם הדובדבן שבקצפת, ומהווים את השלב האחרון בדרך להשגת הגוף החטוב המיוחל.

לא ניתן לבצע בבטחה ניתוח אצל מעשנים ולכן דרישת החובה מבחינתי היא היכולת להפסיק לחלוטין את העישון למשך 3-4 שבועות לפחות לפני ואחרי הניתוח. עישון פוגע קשות באספקת הדם לרקמות המחלימות מניתוח ומגביר עד פי 6 את הסיכון לשלל בעיות הקשורות בריפוי פצע והצטלקות.

בקרב אנשים הסובלים מסוכרת, צריך לוודא שהסוכרת מאוזנת היטב וכי מדד ההמוגלובין מסוג HbA1C נמצא קרוב לתחום הנורמה. בקרב אלה הנוטלים תרופות לדילול דם, קיים חשש לדימום בניתוח נרחב מסוג זה, ויש לבחון כל מקרה לגופו, לבדיקת מידת ההצדקה לביצוע הניתוח, ביחס לדרגת הסיכון".

האם מתיחת בטן מותנה גם בשאיבת שומן? האם ניתן לבצע שאיבת שומן בבטן ללא מתיחה?

"מתוך מטרה להשיג תוצאה אסתטית נאה ככל שניתן, אני משלב שאיבת שומן, למעשה, כמעט בכל ניתוחי מתיחת הבטן שאני מבצע. מבחינתי, זהו חלק אינטגרלי וכמעט בלתי נפרד מהניתוח. שאיבת שומן עוזרת גם לנייד טוב יותר את הרקמות ועוזרת לשמור על אספקת דם עשירה יותר, מה שמבטיח החלמה טובה יותר ושיעור נמוך יותר של סיבוכים".

"במקרים בהם העור מספיק עבה וגמיש, ללא חולשה של שרירי הבטן, ניתן לבצע שאיבת שומן ללא מתיחה, והעור הגמיש יכול במקרים אלה להתאים את עצמו ללא צורך בהסרת עור עודף, מה שחוסך את קו התפר, אולם במרבית המקרים הרקמות רפויות, חלשות ועודפות מדי, והפתרון הנכון הוא מתיחת בטן".

האם אפשר לשפר את מראה הטבור במתיחת בטן?

"מתיחת בטן מלאה כוללת ניתוק של העור סביב הטבור, השארת גדם הטבור במקומו ויצירת שקע טבור חדש במקום גבוה יותר בעור הבטן, שנמתח כלפי מטה. שחזור זה של הטבור מעניק לבטן מראה צעיר חטוב וסקסי ולמעשה משלים את המהפך".

"במקרים בהם מרבית העור העודף הינה בחלק התחתון של הבטן (ובעיקר כשהבטן משתפלת לאחר ניתוח קיסרי) וכאשר הטבור ממוקם גבוה יחסית ואין סביבו עור עודף או רפוי, ניתן לבצע מתיחת בטן ללא ניתוק ושחזור של הטבור. ניתוח זה משלב גם הוא שאיבת שומן וקרוי גם "מיני מתיחת בטן". במקרים אלה, ניתן להדק את שרירי הבטן רק מהטבור ומטה, ולא לכל אורך הבטן, כפי שמבוצע במתיחת בטן מלאה".

כיצד מתבצע הניתוח?

"הניתוח מבוצע תחת הרדמה מלאה ונמשך בין שעתיים לשלוש, תלוי במידת מורכבותו ובמידת עודפי השומן שיש לשאוב. בשלב ראשון, מתבצעת שאיבת השומן באמצעות קנולה חשמלית רוטטת, בכל האזורים שסומנו לכך מראש. בהמשך מסירים את עודפי העור, מהדקים את שרירי הבטן לאורך קו האמצע בתפרים חזקים ובלתי נספגים, מעצבים מחדש את שקע הטבור ותופרים את כל שכבות הבטן בתפרים פנימיים תת עוריים, הנספגים מעצמם. בסיום הניתוח חובשים את הבטן בבגד מחטב, המצמיד את כל הרקמות למקומן ומסייע להתחברותן ולמניעת הצטברות נוזלים. לרוב נשארות גם צינוריות סיליקון זעירות המחוברות לבלוני ואקום. לאחר הניתוח נשארים לאשפוז של לילה אחד ולמחרת הניתוח חוזרים הביתה".

מהי תקופת ההחלמה מהניתוח?

"עיקר ההחלמה בשבוע הראשון, בו מומלץ כי תסתייעי בעזרה של בני משפחה ו/או חברות קרובות. כבר בערב שאחרי הניתוח, צוות האחיות בבית החולים ידאג לעודד אותך לקום וללכת הליכה קצרה ולשבת בכורסה. מומלץ להרבות בהליכה ולהמעיט בשכיבה ככל שניתן. יסבירו לך כיצד לטפל בפצעי הניתוח, בנקזים, כיצד להתקלח והיכן מותר להרטיב ולרחוץ".

"בשבוע השני תחזרי באופן הדרגתי לכל הפעילויות היומיומיות השגרתיות ותוכלי להתחיל לצאת מהבית לקניות, סידורים או סתם להליכה המשפרת מאד את זרימת הדם ומסייעת הן להרגשה הטובה והן להחלמתך המהירה".

"בשבוע השלישי תוכלי לחזור למרבית פעילויות השגרה שלך, כולל עבודה ונהיגה, אך בזהירות, בהדרגתיות ותוך שאת קשובה לגופך בהתאם לקצב ההחלמה האישי שלך".

מה עם ספורט?

"חזרה לפעילות ספורטיבית תהיה הדרגתית. הליכה ניתן לבצע מיד כשהמנותחת מרגישה שהיא יכולה. הרמת משאות, כפיפות בטן ומאמצים גדולים יותר, יש לבצע רק כעבור מספר חודשים וכאשר המטופלת מרגישה שאין יותר כאבים בעת ביצוע המאמצים, ובכפוף למעקב הרפואי של הרופא המנתח".

מהי מידת שביעות הרצון מהניתוח? האם נדרש לחזור עליו בעתיד?

"מתיחת בטן היא אחד הניתוחים בהם מידת שביעות הרצון מהתוצאה הינה מהגבוהות ביותר מבין הניתוחים הפלסטיים האסתטיים, וזאת תודות לשינוי הדרמטי שהיא מחוללת באחד האזורים המרכזיים והחשובים ביותר לנו כבני אדם. ניתוח זה מתבצע לרוב פעם אחת בחיים, והתוצאה היפה שלו היא מעין מתנה יפה שאת/ה מקבל/ת ומחליט/ה כיצד לשמור עליה. פעמים רבות השינוי החיובי מעורר מוטיבציה ליצירת שיפור נוסף על ידי עידוד פעילות גופנית ותזונה נכונה, ואז התוצאה אף משביחה עם הזמן. יחד עם זאת, במידה ואחרי הניתוח תחזרו לאורח חיים קלוקל, הכולל אכילת יתר והיעדר פעילות גופנית, גם התוצאה היפה של הניתוח עלולה להתקלקל ואיתה בריאותכם".


בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי חזה ומתיחת בטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום