דלקת גרון: לפעמים זה ויראלי

(5)
לדרג

אם תקף אתכם החיידק סטרפטוקוקוס, כנראה לא יהיה מנוס משימוש באנטיביוטיקה. אבל רוב דלקות הגרון נובעות ממחלה נגיפית, וניתן לטפל בהן בגישה טבעית עם מרק ותה

מאת: סילביה דריפינגר

דלקת הלוע והשקדים היא אחת התופעות הפיזיות היותר מטרידות שמלוות אותנו לאורך כל השנה - ובחורף במיוחד. היא מלווה בקשיי בליעה, לוע אדום, חום, כאבים, שקדים נפוחים, קושי בדיבור ועוד. דלקות הלוע והשקדים מהוות כ-10%-15% מכלל הביקורים בקרב רופאי המשפחה, והן נחלקות לשתי קבוצות: דלקת חיידקית, הנגרמת על ידי החיידק סטרפטוקוקוס, ודלקת ויראלית, הנגרמת על ידי נגיפים שונים.

הדלקת החיידקית היא בדרך כלל חריפה מאוד, וכוללת לא פעם לצד השקדים המוגדלים והכואבים גם תסמינים כמו אובדן תאבון, כאב שרירים, צמרמורות, חום גבוה וחולשה כללית. במצב כזה יש לפנות לרופא המשפחה כדי לקבל מרשם לאנטיביוטיקה. עם זאת, 90% מדלקות הגרון הן ויראליות ולא חיידקיות, והתסמינים במקרה הזה הם לא כל כך חריפים, וניתן להתמודד עימם באמצעים קלים וזמינים יחסית.

אם אתם סובלים מכאב גרון ולצדו שיעול, צרידות או כאב כללי בגוף, אבל אין לכם חום או שיש לכם חום נמוך, סביר להניח שמדובר בהתחלה של דלקת גרון ויראלית. בשלב זה מומלץ לחזק את המערכת החיסונית בדרכים הטבעיות שיכולות לקצר את משך המחלה ולהפחית את הסימפטומים:

1) אכלו מרק ירקות חם. מומלץ לבשל במרק ירקות כתומים, העוזרים לחיזוק המערכת החיסונית. ירקות אלה מכילים נוגדי חמצון חזקים, עשירים בוויטמין A ו-C, חומצה פולית ואשלגן וגם בסיבים תזונתיים.

2) מומלץ לשתות הרבה חליטות תה ללא קפאין, ובמיוחד מומלץ השילוב של לימון, ג'ינג'ר ודבש. לגינגר יש תכונות ריפוי טבעיות ידועות, הוא מחזק את המערכת החיסונית ומקל בעת הצטננות, כאב גרון, שיעול וליחה. השילוב של לימון, ג'ינג'ר ודבש עוזר למניעת התקררות ומחלות דרכי הנשימה העליונות האופייניות לחורף.

3) היעזרו בתכשירים טבעיים לטיפול מונע ומקל על דלקות כגון טונסילוטרן או תרסיסים שונים להקלה על כאבי הגרון המבוססים על תמציות צמחים. תכשירים אלה ניתנים להשגה ללא מרשם רופא. תכשירים טבעיים פועלים כעזרה ראשונה בשלבים הראשוניים והמוקדמים של המחלה וגם חזקים את המערכת החיסונית.

4) דאגו לשמור על איזור הצוואר חם באמצעות כריות חימום, בקבוק חם או צעיף. חימום האזור מקל במעט על פעולת הבליעה ומפחית את כאבי הגרון.

אם ניסיתם את כל ההמלצות שלעיל אבל הסימפטומים מחמירים, חשוב לפנות לרופא כדי לבדוק אפשרויות נוספות לטיפול. האור האדום הראשון לדלקות חמורות הוא בדרך כלל חום של יותר מ-38 מעלות. חשוב לקבל טיפול רפואי מתאים במצבים כאלה, כדי למנוע סיבוכים אפשריים.

הכותבת היא רוקחת

בואו לדבר על זה בפורום רפואה משלימה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום