אקנה: טיפול בצלקות

(1)
לדרג

הפצעים הדלקתיים הם צרה צרורה כשלעצמם, אבל לא פעם הם גם משאירים אחריהם עור מחוטט ומצולק. טיפול חדשני המתבסס על חלוקת אנרגיית לייזר וגלי רדיו מבטיח לעזור

מאת: מערכת zap doctors

אקנה, מחלת עור המוכרת יותר בשם העממי "פצעי בגרות", היא אחת ממחלות העור השכיחות ביותר. יותר מ-80% מהאנשים יסבלו מאקנה בשלב כלשהו בחייהם (כ-500 מיליון איש ברחבי העולם בכל רגע נתון). מעבר אקנה נוטה להופיע בגיל ההתבגרות, אולם יכולה להופיע גם בעשור השלישי והרביעי לחיים. נוסף לאי הנוחות והמטרד האסתטי במהלך המחלה, פעמים רבות היא גם גורמת להצטלקויות קשות בעור הפנים. ד"ר מוניקה אלמן, מומחית לרפואת עור ועוסקת ברפואה אסתטית, משיבה על שאלות הקשורות למחלה ולטיפולים השונים המוצעים כיום כדי להתמודד איתה.

כיצד לטפל בצלקות מאקנה (אילוסטרציה)
כיצד לטפל בצלקות מאקנה (אילוסטרציה)

מהי מחלת האקנה?

"אקנה הוא דלקת של בלוטות החלב (בלוטות המפרישות שומן) וזקיקי השערות, שם חי לו חיידק האקנה בתוך העור. כשהחיידק פעיל ונוצרת דלקת צצים פצעים על פני העור, כשהמקומות המועדים להתפרצות הם הפנים, הצוואר, החזה, הגב העליון, הכתפיים, הזרועות והישבנים. ישנן דרגות חומרה שונות למחלה, כאשר במחלה בדרגה חמורה מדובר על פצעונים רבים וגדולים, שלא נעלמים ועשויים לגרום להצטלקות".

מהן הסיבות להופעת אקנה?

1. שינויים הורמונליים: זו הסיבה לכך שהמחלה נוטה להתפרץ בגיל ההתבגרות שבו ישנה פעילות הורמונלית ערה, אולם חשוב לדעת כי בקרב 15% מהחולים המחלה מתפתחת גם אחרי גיל עשרים ואפילו עד גיל חמישים.

2. תזונה: מזונות רבים מלאים בהורמונים (חלב, בשר, עוף) ולכן גורמים להתפתחות של אקנה או להחמרה של אקנה קיימת. מזון עתיר שומן מגביר גם הוא את הסיכון להתפרצות המחלה ומחריף את חומרתה.

3. נטייה גנטית.

4. מתח נפשי: לחץ מגביר הפרשת הורמונים ולכן מעודד הופעת אקנה.

5. פעילות יתר של בלוטות החלב.

6. אלרגיה.

7. הצטברות תאי עור מתים.

מתי עלולות להופיע צלקות אקנה?

למרבה הצער, חלק לא מבוטל מהאנשים הסובלים מאקנה נותרים עם צלקות הפוגעות מאוד במראה ובדימוי העצמי. הצלקות נגרמות כתוצאה מתהליך דלקתי חריף הגורם להרס של תאי עור. הרס הרקמה במקרים של אקנה עמוק גורם ליצירת צלקות בצורות שונות; נוקשות, שטוחות ושקועות או נקודתיות ועמוקות.

כיצד ניתן למנוע צלקות באקנה?

על ידי מעקב וטיפול מתאימים. הטיפול באקנה חייב להיעשות אצל רופא עור מומחה, שיתאים מערך טיפול אישי למטופל. הטיפול תלוי בגיל, בחומרת המחלה ובגורמים לה. הטיפול יכלול שינויים תזונתיים, שגרת ניקוי וטיפוח אינטנסיבית, טיפולי פנים מגוונים ולעתים גם שימוש בתרופות. למרבה הצער, חלק מהמטופלים יישארו עם צלקות אקנה בכל מקרה".

האם ניתן לטפל בצלקות האקנה?

ניתן לעדן ולטשטש את צלקות האקנה באמצעות שיטת טיפול חדשה המבוססת על טכנולוגיה מחולקת (Fractional Technology), ומשתמשת בלייזר או בגלי רדיו.

זהו למעשה פילינג, המתבצע בשיטה שבה מועברת האנרגיה באופן מחולק, בצורה של נקודות מיקרוסקופיות.
זהו טיפול חדשני המאפשר לבצע טיפול ממוקד ויעיל, עם יכולת החלמה מהירה.

באמצעות הלייזר הפרקציונאלי ניתן לחדור לשכבות בעומקים שונים של העור, עם סיכון וזמן החלמה מינימאליים. מעבר לקילוף המתבצע במהלך הטיפול, המשיג הפחתה של כתמים ועידון הצלקות, מעורר הטיפול צמיחה של קולגן חדש, ובכך משפר את מרקם העור באופן משמעותי.

קיימים סוגים שונים של מכשירים מהדור החדש, המשתמשים בשיטה חדישה זו של "טכנולוגיה מחולקת". המכשירים נבדלים ביניהם בטכנולוגיה שבה הם פועלים (גלי רדיו, לייזר), בעומק ובעוצמה של הקרניים. ההחלטה באיזה מכשיר לבחור ולאיזו מטרה נשארת של הרופא בלבד.

כמה טיפולים נדרשים להשגת תוצאות טובות?

כמו בכל טיפול רפואי, התגובה היא אינדיבידואלית. למטופלים עם צלקות אקנה עמוקות מומלץ בדרך כלל לבצע 4-5 טיפולים, בהפרש של לפחות חודש בין טיפול לטיפול".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום