האם מגבונים גורמים לפריחה?

(0)
לדרג

דיווח ראשון על מספר מיקרים בארה"ב ובלגיה של פריחות עור בילדים שנמצאו אלרגים לחומר משמר המצוי במגבונים. הפסקת השימוש במגבונים הפסיקה את הפריחה

מאת: מערכת zap doctors

דיווח ראשון בארה"ב ובלגיה על פריחות עור משמעותיות בילדים בעקבות חשיפה ל-Methylisothiazolinone) IM), חומר משמר המצוי במגבונים. המקרה פורסם בינואר 2014 בכתב העת Pediatrics. רופאים עלולים לאבחן בשוגג מקרים אלו כהפרעות עוריות אחרות.

החוקרים מדווחים כי שישה ילדים פנו עם דלקת עורית כרונית בפנים ו/או באזור פריאנאלי, לאחר שימוש בשני סוגי מגבונים (Cottonelle ו-Huggie). הבעיה חלפה במהירות ולחלוטין לאחר הפסקת השימוש במגבונים. יש לציין כי מגבונים נבדקים באופן נרחב ולרוב נחשבים בטוחים לשימוש.

הכותבים מתארים מקרה של ילדה בת 8 שנים, עם היסטוריה של שמונה שבועות של פריחה אקזמטוטית, עם קילופים, בלחיים וסביב הפה. בעבר היא אובחנה בשוגג עם Impetiginized Eczema, וטיפולים פומיים ומקומיים שונים לא הביאו לפתרון הבעיה.

בשיחה עם אם הילדה, הרופאים למדו כי השתמשה במגבונים לאחר ביקור בשירותים ולניקוי הפנים, והמליצו לאם להפסיק את השימוש במגבונים אלו. במקום זאת, האם בחרה במוצר אחר, והבעיה נמשכה. לאחר הפסקת השימוש במגבונים, הפריחה העורית חלפה במהירות ובאופן מלא, ללא הישנות.

הרופאים אבחנו גם מקרה של דלקת עור אלרגית במגע בחמישה ילדים אחרים שפנו עם רבדים מגרדים, אקזמוטוטיים כרוניים באזור פריאנאלי ועכוז או סביב הפה, לאחר שימוש במגבונים המכילים את החומר המשמר. ילדים אלו זכו להפוגה מהירה בתסמינם לאחר הפסקת השימוש במגבונים. כל המקרים אושרו באמצעות בדיקות טלאי סטנדרטיות עם ריכוזים נמוכים של IM.

מהנתונים עולה כי דלקת עורית באזור הפריאנאלי, הפנים והידיים, בנבדקים עם היסטוריה של חשיפה למגבונים, צריכה להעלות את החשד לדלקת עור במגע עקב חשיפה ל-IM ולהשלים תבחיני טלאי.

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום