חוק הפונדקאות בדרך לממשלה

(0)
לדרג

שרת הבריאות תגיש בקרוב את התיקון לחוק, הכולל הרחבת הזכאות לפונדקאות גם להורה יחידני, גבר או אשה, והקלות על ההליכים בחו"ל

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות הפיץ בסוף השבוע את הצעת תיקון לחוק הפונדקאות, הכוללת הרחבת הזכאות לפונדקאות גם ליחיד וגם ליחידה, וכן הסדר הפונדקאות בחו"ל בהיבטים הקשורים למשרד הבריאות.

התיקון להצעת החוק יובא לממשלה על ידי שרת הבריאות, יעל גרמן, בעוד מספר שבועות. כזכור השרה מקדמת את הנושא בהצעה שאמורה להרחיב את אפשרויות הפונדקאות בישראל.

כיום, רק זוגות של "איש ואשה" בלשון החוק יכלו להיעזר בפונדקאית בתשלום בגבולות ישראל, ואילו זוגות חד מיניים נאלצו לחפש פונדקאית בחו"ל. "צריך לאפשר לכל גבר ואשה להיות אב ואם, להחזיק בזרועותיהם תינוק וליהנות ממנו", אמרה שרת הבריאות כשהציגה לראשונה את השינויים לחוק.

השינויים נועדו לתת מענה באופן שוויוני גם ל'איש ואשה", גם לנשים יחידניות, בעלות בעיה רפואית (ובתנאי שמדובר בביצית של היחידנית), וגם לגברים יחידנים (ובתנאי שמדובר בזרע של היחידן), ללא הבחנה באופן ביצוע ההליך. כמו כן תיתכן אפשרות ליחידן שמצטרף להליך פונדקאות של יחידן אחר לקבל צו הורות ללא הצורך לאמץ את הילד בשלב מאוחר יותר.

בואו לדבר על זה בפורום פונדקאות בישראל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום