חדש בהפריה חוץ גופית: אמבריוסקופ

(0)
לדרג

אינקובטור בטכנולוגיה רובוטית חדשנית מסייע לרופאים לבחור את העוברים להחזרה, ומעלה את סיכויי ההצלחה להריון. איך זה עובד? צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בשורה לזוגות המנסים להרות: "האמבריוסקופ" - מכשיר בטכנולוגיה רובוטית חדשנית בבית חולים כרמל מאפשר בחירה אופטימלית של עוברים להפריה, ומציג אחוזי הצלחה מרשימים.

עד היום זוגות שנזקקו להפריה ועברו את התהליך הפקידו את העוברים שלהם ביחידת ה-IVF של בית החולים, שם בחנו אותם המומחים בעין אנושית. כדי לבחור את העוברים המתאימים להפריה צריך היה הצוות הרפואי להוציא בכל פעם את העוברים מהאינקובטור שבו הם נמצאים, ולהסתכל על התפתחות כל עובר ועובר בנפרד דרך מיקרוסקופ מתאים.

האמבריוסקופ הוא למעשה אינקובטור חדשני המורכב ממערכת סופר אופטית של מצלמות HD מתקדמות בשילוב של רובוטיקה מיקרוסקופית שיכולות לצלם עד כ-12 עוברים בו זמנית מרגע ההפריה שלהם במשך 72 שעות רצופות כשהכל נעשה בתנאים האופטימילים לעובר וללא מגע אדם. המכשיר החדש יודע לזהות איזה עוברים הם בעלי הסיכוי הטוב יותר מבין כולם להצלחת ההפריה והוא מסמן אותם עבור הצוות הרפואי.

"פתיחה חוזרת של האינקובטורים שבהם מגדלים את העוברים יכולה לשנות טמפרטורה וריכוזי הגזים החיוניים ולירידה באיכות העוברים המתפתחים", מסבירה ד"ר שירלי להב, מנהלת המעבדה ל IVF בכרמל. "לאמבריוסקופ ייתרון כפול, גם גידול העוברים בתנאים הכי טובים, וגם צפייה רצופה במשך כל שעות היממה בהתפתחות העובר וקצב גדילתו .הצילום מגלה באופן ברור אלו מבין העוברים שהתקבלו לאחר שאיבת הביציות מהמטופלת ותהליך ההפריה, התפתח טוב יותר. ואותו בוחרים להשתיל ברחם בתקווה שייתפתח להריון מוצלח ובריא". כמו כן, מסתמן שטכניקה זו תוכל גם לקבוע מי מהעוברים הם בעלי מטען גנטי לא תקין ותפסול אותם להחזרה.

עלייה של 6% בשיעור ההפריות המוצלחות

בבדיקה של 100 המקרים הראשונים של שימוש באמבריוסקופ שיעורי ההריונות עומדים על 46%, עלייה של כ-6% בהצלחות כולל מקרים של כישלון קודם בטיפולי IVF", אומרת ד"ר להב מנהלת המעבדה. "במיוחד היום, נוכח ההנחיות החדשות של משרד הבריאות המגבילות את הטיפולים עד 8 טיפולים לאשה חשיבותו של האמבריוסקופ גדולה יותר ואנו נדרשות ליותר מאמצים כדי להצליח כבר בטיפולים הראשונים ", מוסיפה מנהלת יחידת ה I.V.F בכרמל פרופ' מרתה דירנפלד.

לדבריה, יתרונו של המכשיר בא לידי ביטוי במיוחד בנשים מבוגרות מעל גיל 38; בדרך כלל בנשים צעירות בגילאי 25-35 הסיכוי להיכנס להריון מההפריה הראשונה הוא כ-45%, כאשר אצל נשים מבוגרות מעל גיל 38 הסיכויים יורדים בחצי. כאן בא האמבריוסקופ ומגדיל את אחוזי ההצלחה למרות העלייה בגיל, בנוסף המכשיר מונע גם הקפאה מיותרת של עוברים שניראים טוב.

"המכשיר המתקדם נמצא רק ב-10% מיחידות ההפריה בעולם ואני שמחה שהוספנו אותו לטובת הנשים בצפון", אומרת פרופ' דירנפלד.

בואו לדבר על זה בפורום פריון האישה והפריה חוץ גופית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום