מאכלים שימנעו סוכרת

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש, ענבים, אפרסקים, תפוזים, אוכמניות, יין, תה וגם פלפל עשויים לספק הגנה מפני סוכרת. זאת בשל רכיבים תזונתיים הגורמים לשיפור בעמידות לאינסולין

מאת: ד"ר עמית עקירוב

צריכת כמות רבה של פלבנואידים, רכיבים תזונתיים המצויים באוכמניות, תה, ענבים ויין, עשויה להפחית את הסיכון לסוכרת מסוג 2. כך עולה מממצאי מחקר שפורסמו לאחרונה בכתב העת Journal of Nutrition.

המחקר כלל כאלפיים נשים בריאות בגילאי 18-76, כאשר נשים עם ערכי סוכר גבוהים הוצאו מהמחקר. המשתתפים השלימו שאלון תזונה בן 131 שאלות, שכלל הערכה של צריכת פלבנואידים. החוקרים בחנו את הצריכה על-סמך דיווח עצמי של הנשים על צריכת שישה תתי-סוגים של פלבנואידים.

מניתוח הנתונים עלה כי צריכה רבה של שניים מתתי הסוגים לוותה בתנגודת נמוכה יותר משמעותית לאינסולין, כתוצאה מירידה בריכוז אינסולין.

תה זוהה כמקור העיקרי לצריכת פלבנואידים, כאשר המאכלים הבאים תרמו גם הם - ענבים, אפרסקים, אוכמניות ויין, כמו גם תפוזים ופלפל. צריכה רבה של מאכלים אלו לוותה בשיפור בעמידות לאינסולין ובמדדי דלקת, אך לא זוהה קשר משמעותי עם סך צריכת פלבנואידים או סוגים אחרים של פלבנואידים.

לדברי החוקרים, אף שהנתונים דורשים אישור במחקרים נוספים, הם בעלי חשיבות ציבורית רבה מאחר וניתן לענות בקלות על הצריכה המבוקשת עם תזונה נכונה, העשויה לתרום משמעותית לבסיס הידע הנדרש להגדרת ההמלצות התזונתיות לצריכת פירות וירקות.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת והשמנה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום