שנת היופי של הערמונית

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש, שינה טובה בלילה עשויה להגן מפני סרטן הערמונית. רמות גבוהות יותר של הורמון מלטונין נקשרו עם סיכון נמוך יותר לממאירות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

שנת לילה טובה, התרופה למחלות רבות, עשויה להגן גם מפני התפתחות סרטן הערמונית. כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך כנס מטעם American Association for Cancer Research.

חוקרים מארצות הברית ואיסלנד מצאו כי רמות מלטונין גבוהות יותר בבדיקת שתן של הבוקר מגברים לוו בסיכון מופחת לממאירות של הערמונית, בעיקר מחלה מתקדמת. הם מסבירים כי מלטונין הוא הורמון המיוצר אך ורק בלילה ורמות גבוהות יותר נקשרו עם שינה ארוכה ומרעננת יותר.

במסגרת המחקר הנוכחי, החוקרים בחנו נתונים אודות 928 גברים מאיסלנד שנכללו במחקר גדול להערכת בריאות הציבור בין השנים 2002-2009. מבין המשתתפים, 111 גברים אובחנו עם ממאירות של הערמונית (24 במצב מתקדם).

החוקרים אספו בתחילת המחקר דגימות שתן ראשון של הבוקר מהגברים שנכללו במחקר וביקשו מהם להשלים שאלונים בנוגע לדפוסי השינה שלהם. בהמשך נערכו בין היתר בדיקות מעבדה, כולל בדיקת שתן להערכת מחזור מלטונין.

בגברים שדיווחו בשאלונים כי נטלו תרופות לשינה, התקשו להירדם, או התקשו להמשיך בשינה, תועדו רמות נמוכות יותר משמעותית של מלטונין, בהשוואה לגברים ללא בעיות שינה. החוקרים מצאו כי בגברים עם רמות גבוהות של תועדה ירידה בעלת מובהקות סטטיסטית גבולית בסיכון לממאירות של הערמונית. בגברים עם רמות גבוהות מהחציון תועדה ירידה משמעותית של 75% בסיכון למחלה מתקדמת, בהשוואה לגברים עם רמות נמוכות מהחציון.

לדברי החוקרים, נתונים אלו תומכים בהשפעה של השעון הביולוגי על התפתחות גידולים ממאירים של הערמונית. עם זאת, דרושים מחקרים גדולים יותר לאישור התוצאות.

בואו לדבר על זה בפורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום