בייבי בום על גלגלים

(0)
לדרג

29 שנים לאחר שנולדה באמבולנס, ילדה שירן את בנה באמבולנס מד"א. הפרמדיק שיילד את אמה, הגיע לבקר את היולדת הטרייה וההתרגשות הייתה רבה

מאת: מערכת zap doctors

שני דורות לתינוקות מד"א במשפחה אחת: לפני 29 שנה, ילדה שרה את בתה, שירן דמגני, באמבולנס מד"א בעת שהייתה בדרך מביתה בקצרין לבית החולים. בלילה שבין שבת לראשון, שחזרה שירן הבת את ההיסטוריה, וילדה את בנה באמבולנס מד"א בסיוע צוות הפרמדיקים.

הפרמדיק שי אלאזמי והחובש הבכיר איציק בטוניה, שהוזנקו בלילה שבין שבת וראשון לטפל ביולדת באשדוד, חשבו שמדובר בלידה רגילה, והתכוננו לסייע לאשה בדרך המשותפת לבית החולים. מספר דקות לאחר קבלת הקריאה, הגיעו אנשי הצוות לביתה של היולדת, שם מצאו את שירן, תושבת העיר, הכורעת ללדת. בבדיקה מהירה גילו הפרמדיקים כי אכן שערות ראשו של התינוק כבר מבצבצות, והנחו את היולדת ללחוץ כדי להוציא את התינוק לאוויר העולם.

עם תום הלידה, שארכה דקות ספורות, הפתיעה היולדת את צוות האמבולנס, כשסיפרה כי התינוק הרך שנולד זה עתה הוא דור שני לתינוקות מד"א - התינוקות הרבים שנולדים מדי שנה באמבולנסים של מד"א בדרכם לבית החולים. היא סיפרה כי לפני 29 שנים, היא עצמה נולדה באמבולנס. "אמא שלי פונתה מהבית בקצרין לבית החולים פוריה באמבולנס, ובאזור עין גב החובש נאלץ ליילד אותה לצד הדרך. זהו סיפור לידה שעובר במשפחה", סיפרה מדגני לצוות.

מששמעו במד"א על המקרה, מיהרו לנסות ולאתר את הצוות שהביא את שירן לעולם, ולהפגישו עם שרה חורי, הסבתא הטרייה, אמה של שירן. שרה חורי (57), הצליחה לזכור אומנם רק ששמו של החובש שיילד אותה היה שחף, ולאנשי מד"א זה הספיק: הם הבינו מייד שמדובר באהרון שחף, היום פנסיונר בן 75, שבמהלך 28 שנות עבודתו במד"א יילד למעלה מ-160 נשים באמבולנסים.

אמש נערך בבית החולים "קפלן", שם מאושפזת שירן, מפגש מרגש שכל כולו סגירת מעגל. אנשי מד"א הפתיעו את דמגני, כאשר הסיטו את הווילון שבחדרה, ולעיניה גילתה את החובש והפרמדיק שיילדו אותה, ולצדם אהרון שחף, שיילד את אמה לפני כמעט 30 שנה. גם הסבתא הטרייה, שרה חורי, נדהמה לראות את אנשי הצוות שהגיעו לבקר. "זה הסיפור הכי הזוי שיכול להיות, אבל מתברר שהוא יכול לקרות", אמרה שרה חורי. "שירן נולדה מהר וגם ילדה מהר".

"אומרים לי שכאילו קינאתי בחוויה של אמא שלי, אז גם אני ילדתי ככה", אמרה שירן. מבין כל הנוכחים בחדר ההומה, הנרגש מכל היה ככל הנראה שחף הפרמדיק. "אני זוכר את הלידה שלך", אמר לשירן. "היית בגודל של כפית. אתן המשפחה שלי. זה מחמם את הלב שהילדה שיילדתי, ילדה בעצמה באמבולנס".

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום