מש' אייזן תפוצה ב-700 אלף ש"ח

(0)
לדרג

פרשת היס: משפחתו של התינוק רון אייזן ז"ל, שאיבריו נותרו במכון לרפואה משפטית ללא צורך וללא ידיעת קרוביו, תקבל פיצוי של 700 אלף שקל

מאת: מערכת zap doctors

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר את הסכם הפשרה בין משפחתו של התינוק רון אייזן ז"ל לבין מדינת ישראל ומשרד הבריאות שייצגו את המכון לרפואה משפטית ופרופ' יהודה היס. במסגרת הפשרה הוסכם לשלם למשפחתו של התינוק סכום כולל של 700 אלף שקל.

כזכור, בשנת 2009 הוגשה כנגד פרופ' היס, המכון לרפואה משפטית ומשרד הבריאות תביעה על ידי משפחתו של התינוק רון אייזן ז"ל, באמצעות עו"ד ד"ר שמואל ילינק, במסגרתה נטען כי ללא ידיעת המשפחה נותרו איברים מגופת התינוק במכון לרפואה משפטית לאחר נתיחת הגופה, ללא צורך והצדקה. בנוסף איברים אלה הובאו לקבורה שנייה ונפרדת בשנת 2002 כשהתינוק הובא למנוחות כבר בפברואר 2000.

אלא שבכך לא הסתיימו הפרשה ופגיעה בכבוד המת. בחודש מאי 2012 התברר במסגרת מבצע "מנוחה בכבוד" שערך המכון לרפואה משפטית שבו נחשפו איברים ורקמות של אלפי בני אדם שנשמרו במכון לרפואה משפטית במהלך השנים, התגלו עוד רקמות נוספות של התינוק רון אייזן ז"ל שלא נקברו בקבורה הראשונה ולא השנייה, והדבר כמובן לא הובא לידיעת המשפחה.

תביעה זו היא חוליה נוספת בשרשרת תביעות המוגשות נגד המכון לרפואה משפטית ומשרד הבריאות. במסגרת הפשרה שזכתה לכינוי 'פרשת היס', ואשר הגיעה לפני מספר שנים לשיאה בפסיקה תקדימית של בית המשפט העליון בפרשת "בן צבי" שפתחה עבור משפחות הנפגעים את הדרך לקבלת פיצוי מהמדינה, במסגרתה הושארו במכון לרפואה משפטית איברים ורקמות של אנשים שנותחו במכון ללא צורך, וללא ידיעה והסכמה של המשפחות.

עו"ד ד"ר שמואל ילינק ממשרד "ילינק וייס ושות'", שייצג את המשפחה אמר: " אין לי ספק שפשרה זו התאפשרה בזכות העובדה שבית המשפט העליון קיבל את עמדתנו בפרשת 'בן צבי'. אני חושב שנכון וראוי שמדינת ישראל לקחה אחריות במקרה קשה זה, אבל לצערנו הרב מדובר במקרה אחד מתוך מקרים רבים שמתגלים".

בואו לדבר על זה בפורום רשלנות רפואית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום