פוריות: נהלים חדשים לגיל 40

(0)
לדרג

כמה טיפולי פוריות מצביעים על חוסר יעילות? מתי כדאי לעבור להפרייה חוץ גופית - המלצות המועצה הלאומית לרפואת נשים, ניאונטולוגיה וגנטיקה לנשים בגיל גבול הפריון

מאת: מערכת zap doctors

הגדלת נגישות להפרייה חוץ גופית עבור נשים בנות 39 ומעלה, בדיקה מקיפה לנשים בנות 42 ומעלה, ולאחר ארבעה טיפולים. אלו הם חלק מהשינויים החדשים שפורסמו אתמול (ג') בחוזר מחזורי טיפולי הפריה חוץ גופית, בהתאם להמלצותיה של המועצה הלאומית לרפואת נשים, ניאונטולוגיה וגנטיקה.

לפי החוזר, בעבר כל אישה נדרשה לבצע טיפולי פריון מקדימים בכדורים או זריקות - ורק אם נכשלה מספר פעמים - היתה ממשיכה לטיפולי IVF (הפריה חוץ גופית). הדבר היה כרוך בבזבוז זמן יקר לנשים שנמצאות בגיל גבול הפריון - שכן שיעור הפריון בגיל 40 ומעלה יורד בצורה חדה. הוחלט להסיר מגבלה זו מנשים בנות 39 ומעלה. אם אשה בגיל זה ומעלה מעוניינת להרות ואיננה מסוגלת לכך באופן טבעי - ניתן להפנותה ללא תנאים למסלול ההפריה החוץ גופית. דבר זה מגדיל את סיכויי ההצלחה של הטיפול.

כמו כן, כיום קיימת הגבלה לגבי מספר מחזורי הטיפול אותם ניתן לבצע מעבר לגיל 42. בעבר לא היתה מגבלה כזו. אולם בבחינת הספרות הרפואית העולמית, ממליץ האיגוד, נראה שבגיל זה מעבר ל-3 טיפולים ללא תוצאות - הסיכויים להרות בטיפול נוסף הינם אפסיים. יש לציין כי "טיפול" נחשב רק כזה המתבצע באותו זמן, ולא מחשיבים החזרת עוברים קפואים מתקופה קודמת כטיפול לצורך המניין.

לפי ההמלצות, לאחר ארבעה טיפולים יש לבחון מחדש את הטיפול הניתן בכל גיל. הכוונה היא, כי בהיעדר כל תגובה לאחר 4 מחזורי טיפול בכל גיל, או בהיעדר הריון לאחר 8 מחזורי טיפול - ראוי ונכון מבחינה רפואית לבחון מחדש את האפשרויות העומדות לטיפול, במסגרת של צוות רחב הנוגע בכל האספקטים הטיפוליים.

יעל גרמן, שרת הבריאות: "ההמלצות שגובשו על ידי המועצה הלאומית לרפואת נשים, ניאונטולוגיה וגנטיקה, מסדירות את נושא טיפולי ההפריה החוץ גופית ובכך מאפשרות מצד אחד לנשים להגשים זכותן לאמהות והורות, ומצד שני לדאוג לבריאותן".

בואו לדבר על זה בפורום פוריות והפריה חוץ גופית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום