התפרצות חזרת בבי"ס ביבנה

(0)
לדרג

בחטיבה עליונה אותרו 15 חולים, מהם שני מבוגרים. למשרד הבריאות ידוע על שני ילדים חולים נוספים בלוד וביישוב טל שחר, אך לא נראה כי יש קשר בין המקרים

מאת: מערכת zap doctors

למשרד הבריאות דווח לאחרונה על התפרצות חזרת בבית ספר (חטיבה עליונה) ביבנה. נכון לסוף השבוע עמד מניין החולים בבית הספר על 15, מהם 13 ילדים ו-2 מבוגרים.

מהודעת משרד הבריאות עולה כי ידוע על שני מקרים נוספים של ילדים חולים ביישוב טל שחר ובעיר לוד. לא ידוע על קשר אפידמיולוגי למקרים ביבנה.

משרד הבריאות ממליץ להקפיד על התחסנות כנגד חזרת, החיסון ניתן בשתי מנות בגיל שנה ובכיתה א' במסגרת חיסון MMR, הכולל נוגדני חזרת.

הרוב מחוסנים

מחלת החזרת היא מחלה המופיעה בעיקר אצל ילדים ומתאפיינת בהתנפחות הפנים ובתסמינים נוספים. מדובר במחלה המועברת על ידי נגיף אשר תוקף בעיקר את בלוטות הפרוטיד בלוטות רוק הנמצאות בזווית הלסת. מכיוון שרוב הילדים מחוסנים כנגד מחלת החזרת, הופעתה היא נדירה.

חשוב לדעת שמלבד התסמינים האופייניים, חזרת יכולה לגרום גם למספר סיבוכים, כמו הפרעות בשמיעה ובעיות פוריות עתידיות. אי לכך, חשוב מאוד להתחסן כנגד המחלה, על מנת למנוע את ההידבקות בה ואת הסיבוכים הנלווים.

למה חזרת?

התסמין העיקרי של מחלת החזרת הוא נפיחות של בלוטות הפרוטיד הנמצאות בזוית הלסת. הנפיחות יכולה להיות דו צדדית או חד צדדית, ולרוב מלווה בכאב בפנים. הנפיחות הזו, המקנה לפנים צורת "חזיר" היא התסמין המוכר ביותר של מחלת החזרת, אשר מופיע לרוב כסימן הראשון למחלה. חולי חזרת סובלים במקרים רבים מחום, כאבי ראש, עייפות כללית ואובדן תיאבון.

מכיוון שמחולל המחלה הוא וירוס, ההדבקה מתרחשת בקלות באמצעות רוק. אנשים שאינם מחוסנים יכולים להידבק במחלה על ידי שאיפת חלקיקי רוק נגועות אשר נישאות באוויר לאחר שאדם חולה התעטש או השתעל. מי שחוסן בילדותו בדרך כלל מוגן באופן מוחלט מפני ההידבקות במחלה.

בואו לדבר על זה בפורום חיסונים לילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום