גיליאן ברה: השיבה לחיים

(0)
לדרג

אנה בת 17 החלה לחוש לפני כשלושה חודשים כאבים עזים בראשה, מה שהתגלה כתסמונת גיליאן ברה הנדירה. לאחר אשפוז ארוך היא סופסוף משתחררת

מאת: מערכת zap doctors

לאחר שלקתה במחלת הגילאן-ברה, אחרי כשלושה חודשי אשפוז, אנה אגילוב בת ה-17 משתחררת מבית חולים כרמל.

"מחלת הגילאן-ברה היא מחלה נוירולוגית ניוונית קשה ונדירה יחסית הפוגעת בכל שרירי הגוף כולל שרירי הנשימה. ללא הנשמה חיצונית החולה יכול פשוט להיחנק ולמות", מסביר ד"ר אריק עדן מנהל היחידה לטיפול נמרץ נשימתי בבית החולים.

"זה נפל עלינו כרעם ביום בהיר", מספר אביה של הנערה. "אנה היא ילדה בריאה לחלוטין, אוהבת ספורט, שחיינית בקבוצת הפועל נהריה, והיתה מאוד פעילה גופנית. הכל התחיל עם כאבי ראש לא מוסברים של אנה שלוו בחולשת שרירים לא ברורה. אנה הופנתה לאחד מבתי החולים בצפון שאבחן אותה כסובלת מסינוסיטיס ושלח אותה הביתה עם כדורים משככי כאבים". אלא שמצבה של אנה המשיך להידרדר והיא חזרה לבית חולים, הפעם ליחידה לטיפול נמרץ נשימתי בכרמל. אחרי מספר בדיקות מעמיקות ביחידה לטיפול נמרץ בכרמל אבחנו הרופאים כי אנה חולה במחלת הגילאן-ברה, והיא נכנסה מיד לתוכנית טיפול אינטנסיבית ומקיפה.

"בטיפול במחלה אנחנו הולכים על חבל דק מעל התהום", מסביר ד"ר עדן. "אנה לקתה במחלה בצורתה הסוערת שפגעה לה קשות בשרירי הנשימה והיא הגיעה לסכנת חנק. במקרים כאלה אנחנו חייבים להרדים ולהנשים את החולה ולשמור על פעילות תקינה של כל מערכות הגוף עד שהחולה יתייצב".

כיום, מעדכן פרופ' נתנאל צלניק אחראי נוירולוגיית ילדים בביה"ח כרמל, ניתן לקצר את משך המחלה ולהפחית את הסיבוכים בעזרת טיפולים מודרניים בתכשירים אימונו-גלובולינים במינון גבוה. "אנחנו בכרמל טיפלנו באנה בתרופות ובטיפולים המתקדמים ביותר ואני שמח שהצלחנו", הוא אומר.

"זאת היתה תקופה ומחלה נוראית שאני רוצה למחוק מהזיכרון שלי", אומרת היום אנה. "אין לי מילים להודות לצוות הנהדר של כרמל שעזר לי לצלוח את התקופה הקשה כשהייתי בין החיים למוות, אני מרגישה שנולדתי מחדש".

בואו לדבר על זה בפורום נוירולוגיה (ילדים ומבוגרים) והתפתחות הילד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום