רפואה אסתטית: יופי של חידושים

(0)
לדרג

מכשיר שיגרום לתאי השומן "להתאבד", אולטרסאונד שחודר עד רקמת השריר (במקום סכין מנתחים) וחוטים להרמת הצוואר והפנים - טיפולי האסתטיקה עולים שלב

מאת: ד"ר צחי וידר

מהם החידושים בתחום הרמת הפנים?

בתחום הרמת הפנים, לראשונה, ניתן לבצע שימוש באולטרסאונד שמגיע עד לרקמת השריר שמתחת לעור. טכנולוגיות מתקדמות, כמו גלי רדיו (RF), הבזקי אור (IPL), אולטרסאונד ולייזר, הצליחו בשנים האחרונות לפלס לעצמן מקום כבוד בענף האסתטיקה, בעיקר בשל יתרונן הגדול: מספקות תוצאות ללא ניתוח, חתכים וצלקות.

עקרון הפעולה בכולן דומה: חימום העור וגרימת נזק תרמי בשכבותיו הפנימיות (מבלי לפגוע במעטפת העור). כתוצאה מכך, מתרחשים שני תהליכים: סיבי הקולגן (האחראים על חוזק העור) מתכווצים ומתקצרים, מה שגורם לעור להיראות מתוח יותר. בנוסף, מפעיל הנזק המבוקר בעור את מנגנון הריפוי העצמי שלו, מה שמעודד הגברת ייצור הקולגן והתחדשות העור.

רפואה אסתטית (אילוסטרציה)
רפואה אסתטית (אילוסטרציה)

מהם ההבדלים בין השיטות בסוגי האנרגיה, במהירות הגל ובצורתו?

הכוכב החדש המסתמן בזירת הטכנולוגיה החדשנית הוא המכשיר אולטרה (Ulthera) המבוסס על אולטרסאונד ממוקד. יתרונו הגדול, בהשוואה לשאר הטכנולוגיות הקיימות היום, הוא ביכולתו להגיע עד לרקמת השריר שמתחת לעור (סמאס). זוהי אותה רקמה שאליה הצליחו עד כה להגיע רק עם סכין המנתחים, כדי להסיר את העור העודף ולהדק מחדש את העור לפנים.

הטכנולוגיות הקיימות מצליחות לחדור לשכבות הפחות עמוקות של העור, כשרוב הנזק התרמי נעשה בשכבות החיצוניות. האולטרה נהנה מיתרון נוסף: הטיפול נעשה בהנחיית אולטרסאונד, מה שמאפשר דיוק בטיפול והשגת תוצאות טובות יותר.

בארצות הברית זוכה המכשיר לפופולריות רבה ואף נהנה מתמיכה נלהבת של מפורסמים רבים, כשהבולטת בהם היא השחקנית קורטני קוקס (מהסדרה "חברים").

כיצד זה עובד?

תחילה מורחים את אזור הטיפול במשחת אלחוש. לאחר מכן, מעביר הרופא את ידית המכשיר, המשדרת גלי אולטרסאונד על העור. בהתאם למידת רפיון העור והקמטים, משנה הרופא את התדרים ועוצמות האולטרסאונד. כעבור שעה, משתחררת המטופלת לביתה.

האם יש חסרונות או תופעות לוואי?

אדמומיות שחולפת תוך מספר שעות ותחושת אי נוחות עד כאב (חלק מהמטופלים נעזרים בנטילת משככי כאבים לפני הטיפול).

מה התוצאות הצפויות?

חלק מהתוצאות נראות כבר בתום הטיפול, אולם שיפור משמעותי יותר יתקבל כעבור מספר שבועות, הזמן שלוקח לגוף לייצר סיבי קולגן חדשים. לרוב נדרש טיפול בודד ותחזוקה אחת למספר שנים, בהתאם למצב הזדקנות העור.

הטיפול הוכח כיעיל להרמת עור הצוואר, הסנטר, הלחיים, הגבות והמצח. מתאים גם לשיפור קו לסת וצוואר רפויים. המכשיר קיבל אישור FDA וצפוי להגיע לישראל במחצית הראשונה של השנה החדשה.

מה מחיר הטיפול?

פנים וצוואר: כ-4000 דולר (בארה"ב).

מה הם החידושים בתחום חיטוב הגוף?

בשנה הקרובה יהיה לנו קר במיוחד, הכל בזכות הקריוליפוליזיס (cryolipolysis), שיטה שפותחה באוניברסיטת הרווארד, הפועלת על הקפאה מבוקרת של רקמות השומן. בראש הטכנולוגיה מככב היום הזלטיק (Zeltiq), מכשיר הנראה כמו כיפת שאיבה, המכילה בתוכה מערכת קירור.

בבסיס הרעיון: חשיפת תאי השומן לטמפרטורה נמוכה, מעודדת תהליך הגורם לתאי השומן להתאבד (apoptosis). הם מתכווצים, נהרסים ונפלטים מהגוף דרך מערכת הלימפה. השימוש באמצעי זה אינו פוגע ברקמות הסמוכות הבריאות.

כיצד זה עובד?

מצמידים את ידית המכשיר לאזור הטיפול, וזו "שואבת" אליה את רקמת הגוף (למשל: מותניים, בטן תחתונה), בין שתי צלעות קירור. הטמפרטורה של הצלעות הללו יורדת באופן הדרגתי ומבוקר עד ל-7 מעלות צלזיוס. בזמן הזה, שנמשך כשעה, חופשי המטופל לקרוא או לשלוח מיילים. בתום הטיפול, מעסים את האזור להגברת זרימת הדם.

האם יש תופעות לוואי?

אדמומיות, נפיחות ותחושת קור באזור הטיפול, שחולף תוך מספר שעות.

מה התוצאות?

לרוב די בטיפול בודד להשגת התוצאה הרצויה. בהמשך מומלץ טיפול תחזוקה כל מספר חודשים. בתוצאות עצמן מבחינים רק כעבור שלושה עד ארבעה חודשים, לאחר שתאי השומן מופרשים מהגוף. מחקרים שהציגה החברה המשווקת את המכשיר הראו כי כעבור שישה חודשים לאחר הטיפול, הצליחו המטופלים לאבד עד 25% משומן גופם. עם זאת, יש לסייג ולומר שמאחר שמדובר בטיפול חדש יחסית, אין מחקרים ארוכי טווח על יעילותו.

הטיפול מצוי כיום בשימוש ברחבי ארצות הברית. בישראל הוא צפוי להיות זמין במחצית הראשונה של 2014.

מה המחיר?

אזור בטן ומותניים כ-2000 דולר (בארה"ב) הטיפול טרם הגיע לישראל.

מה בנוגע לשיטה החדשה: הרמת פנים באמצעות חוטים?

שיטה חדשה שנכנסה ממש לאחרונה לישראל ומסתמנת כאחד הטרנדים החמים יותר בתעשיית היופי המקומית והעולמית: הרמת פנים באמצעות חוטים.

כיצד זה עובד?

הטיפול נעשה תחת אלחוש מקומי: מחדירים חוטים שעשויים מחומצה פולילקטית, בעזרת מחט דקה, אל מתחת לשכבת הדרמיס. החוטים מכילים זיזים, האוחזים ברקמת העור. הרופא מותח את החוטים בעדינות ומקבע את רקמת העור מחדש. קיימים סוגים שונים של חוטים, חלקם מכילים זיזים דו-כיווניים במטרה להוסיף נפח לפנים. היתרון הגדול של טכניקה זו, מעבר להיותה מיני-פולשנית: הטכניקה מאפשר הרמת עור בכיווני מתיחה שונים, מה שמסייע בהשגת מראה טבעי.

האם יש תופעות לוואי?

שטפי דם פנימיים וזיהום, הניתן לטיפול ע"י אנטיביוטיקה.

מה התוצאות?

התוצאה מתקבלת כבר בתום הטיפול, הנמשך בממוצע כשעה ומחזיק מעמד למשך כ-4 שנים, בהתאם לגיל המטופל ומצב רפיון העור. הטיפול יעיל להפחתת קמטים באזור הגבות והעפעפיים, הלחיים, קו הלסת והצוואר.

מה המחיר?

ניתן לבצע את הטיפול בישראל . עלות הטיפול היא בין 5,000-10,000 ¤ בהתאם למספר החוטים הדרושים לטיפול. למשל: להרמת צוואר נדרשים בדרך כלל בין 2-4 זוגות, והמחיר: 10,000 ¤. להרמת צידי העיניים נדרשים 2 חוטים, והמחיר: 5000 ¤.

ד"ר צחי וידר הוא כירורג ומנהל מרפאות האסתטיקה O.R

בואו לדבר על זה בפורום טיפולי בוטוקס והזעת יתר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום