השתלות: לבטל הגבלות גיל

(0)
לדרג

ועדה ציבורית בנושא השתלות איברים הגישה את המלצותיה למשרד הבריאות: גיל לא ישמש פקטור בנוסחת ההקצאה למעט כשיש לכך הצדקה רפואית עניינית

מאת: מערכת zap doctors

יש לבטל את הגיל המרבי לקבלת תרומת איברים, כך ממליצה הוועדה הציבורית שדנה בנושא למשרד הבריאות.

עד כה נקבעו בנהלים גילאי מקסימום לנתרמים, בהתאם לאיברים השונים. הוועדה בראשותו של המשפטן ד"ר אייל כתבן התבקשה לבחון האם מדדי הגיל עומדים בקנה המידה הרפואי, המשפטי והאתי או שיש לשנותם או לבטלם. הוועדה סיימה את עבודתה והגישה את המלצותיה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו וליו"ר ועדת ההיגוי של המרכז הלאומי להשתלות, פרופ' רפי ביאר.

הוועדה המליצה פה אחד לבטל את הנוהל במסגרתו נקבעו גילאי מקסימום לכניסה לרשימת המועמדים להשתלות בישראל. אם יתקבלו, הרי שבכך יוסרו מגבלות הגיל על כניסה לרשימת המועמדים להשתלה.

כמו כן המליצה הוועדה כי הגיל לא ישמש בנוסחת ההקצאה למעט כשיש לכך הצדקה רפואית עניינית. עם זאת, עמדת המיעוט בוועדה הציגה השקפה ולפיה הגיל ישמש בנוסחת ההקצאה, בשיטת ניקוד וזכאות הפוחתת בצורה מתונה ככל שהמטופל מבוגר יותר.

חברות וחברי הוועדה שכללה מומחים מתחום הרפואה, המשפט, האתיקה, ההלכה, הגרונטולוגיה, הסוציולוגיה, נציגי מושתלים ונציגי האוכלוסייה המבוגרת קיימו מספר ישיבות, במסגרתן נשמעו גם תגובות ועמדות הציבור.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום