מחלות כבד: יתרון הקינמון

(1)
לדרג

לפי מחקר איראני, חצי כפית קינמון מדי יום מסייעת בטיפול במחלות כבד שלא קשורות לאלכוהול. לתבלין סגולות נוגדות חמצון ויכולת להגדלת הרגישות לאינסולין

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לקינמון תועלת אפשרית בטיפול במחלת כבד שומני שאינה על רקע צריכת אלכוהול. כך עולה ממחקר חדש שמגיע מאיראן, ותוצאותיו פורסמו לאחרונה בכתב העת Nutrition Research.

החוקרים מסבירים כי לתבלין פעילות נוגדת חמצון ויכולת להגדלת הרגישות לאינסולין, וכן כי כיום אין טיפול מוכח למחלת כבד שומני שאינה על רקע צריכת אלכוהול (NAFLD). במחקר שערכו מצאו כי חצי כפית קינמון מדי יום במשך מספר חודשים, בשילוב עם תזונה מאוזנת, מביאה לשיפור בתנגודת לאינסולין ובתסמיני המחלה.

במחקר השתתפו 50 חולים, שחולקו באקראי לשתי קבוצות; באחת מהן ניתן טיפול בשתי קפסולות במינון 750 מ"ג של קינמון, בשנייה פלסבו, שניתנו כל יום במשך 12 שבועות. כל המשתתפים קיבלו גם ייעוץ בנוגע לתזונה מאוזנת ופעילות גופנית.

בשתי הקבוצות נרשמה ירידה משמעותית ברמות LDL ("הכולסטרול הרע") אך ללא שינוי משמעותי בריכוזי HDL בדם ("הכולסטרול הטוב"). בקבוצת הטיפול הפעיל נרשם גם שיפור ברגישות לאינסולין, בריכוזי הסוכר בדם בצום, ברמות כולסטרול כללי, טריגליצרידים (שומנים בדם) ושיפור בתפקודי כבד.

החוקרים מציינים כי למרות גודל המדגם הקטן, הממצאים עולים בקנה אחד עם מחקרים קודמים ומאשרים את ההשערה כי תוספי קינמון עשויים להקל על המאפיינים העיקריים של מחלת כבד שומני שאינה על רקע צריכת אלכוהול. הם קוראים לערוך מחקרים נוספים, אך נראה כי קינמון הוא אפשרות טיפול טובה בחולים אלו.

בואו לדבר על זה בפורום במחלות כבד - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום