לצעוד למען בריאות הלב

(0)
לדרג

עד כה המליצו באיגוד הלב האמריקאי לעסוק בפעילות גופנית במשך 2.5 שעות בשבוע. כעת נמצא במחקר חדש כי הליכה במשך 5 שעות בשבוע מועילה הרבה יותר

מאת: מערכת zap doctors

לפי המלצות איגוד הלב האמריקאי (AHA), על מבוגרים להקפיד על פעילות גופנית במשך לפחות שעתיים וחצי מדי שבוע. אלא שמחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת המדעי PLoS One, מצא כי לפעילות בהיקף כפול תועלת רבה יותר כפעולת מנע נגד מחלות לב, סוכרת ואירועים מוחיים.

החוקרים בחנו נתונים של כ-42 אלף משתתפים בגיל העמידה, שלקחו חלק במחקר National Walker's Health Study בין השנים 1998-2001. המשתתפים מילאו שאלונים שם מסרו מידע בנוגע לאורח חייהם ולמצבם הרפואי, כולל פעילות גופנית והרגלי אכילה. לאחר מכן החוקרים בחנו את נתוני התמותה עד סוף שנת 2008. מהתשובות לשאלונים עלה כי 23% מהמשתתפים לא הקפידו על היקף הליכה התואם להנחיות לפעילות גופנית, כ-16% ענו על ההמלצות המוגדרות בהנחיות ואף צעדו יותר מהמומלץ כיום.

במהלך תקופה ממוצעת של תשע שנים וחצי תועדו 2,448 מקרי תמותה (כ-6%). בהשוואה למי שלא פעלו לפי המומלץ בהנחיות, בקרב מי שהלכו יותר משעתיים וחצי בשבוע נרשמה ירידה של כ-33% בסיכון לתמותה בשל אירועים מוחיים, סוכרת ומחלות לב. בקרב מי שהלכו כמומלץ, אך לא מעבר לכך, נרשמה ירידה של 11% בסיכון לתמותה. ממצאים אלו התקבלו לאחר שנלקחו בחשבון הבדלים אחרים בין אנשים כולל תזונה ורמת השכלה.

חשוב לציין כי משתתפים שהולכים יותר עשויים לעשות זאת מאחר שהם בריאים יותר ולכן יכולים להיות פעילים יותר. לכן המחקר הנוכחי אינו מוכיח סיבתיות, כלומר שהליכה מביאה להארכת תוחלת החיים של האדם. השאלה היא אם אנשים בריאים יותר מסוגלים ללכת מרחקים גדולים יותר, או להיפך, מרחקי הליכה גדולים יותר מתורגמים לתועלת רפואית טובה יותר.

כך או כך, לאור ממצאים אלו, מציעים החוקרים לשנות את ההנחיות הנוכחיות עם העלאת הסף המינימלי של פעילות גופנית לחמש שעות בשבוע ולפתח מערכת המלצות המעודדת הגברת הפעילות הגופנית.

בואו לדבר על זה בפורום אימון, כושר גופני ותזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום